اسکوتری که به ‌جای چرخ از یک توپ برای حرکت استفاده می کند

جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Üo نام اسکوتری است که می‌تواند به‌جای چرخ بر روی یک توپ حرکت کند. این اسکوتر دارای ژیروسکوپ بوده و تعادل خود را حفظ می‌کند.
تبلیغات

همه‌ی ما با دیدن اولین اسکوترهای سگوی (Segway) که توانایی حفظ تعادل خود بر روی دو چرخ را داشتند شگفت‌زده شدیم. اسکوترها از آن زمان به بعد دستخوش تغییرات فراوانی شدند، به حدی که می‌توانند بر روی یک چرخ هم حرکت کنند. با این حال اسکوتر Üo کمی متفاوت‌تر است. این اسکوتر می‌تواند بر روی یک توپ لاستیکی حرکت کند.

Üo توسط اولاف وینکلر، مهندس برق آلمانی، طراحی شده و درواقع دارای سه موتور غلتک دار است؛ هرچند هیچ‌کدام از آن‌ها با زمین تماس ندارند. در عوض آن‌ها با چرخش خود به بالای توپ نیرو وارد کرده و باعث حرکت آن در واکنش به بازخورد شتاب سنج و ژیروسکوپ داخلی اسکوتر می‌شوند.

اسکوتر Üo

بدین ترتیب، توپ همواره در مرکز ثقل اسکوتر قرار گرفته و مانع از افتادن آن می‌شود. حرکت و توقف این اسکوتر نیز به‌مانند سگوی با خم شدن به جلو و عقب میسر می‌شود. دور زدن با این وسیله نیز از طریق خم شدن به اطراف امکان‌پذیر است. یک جوی استیک کوچک نیز در بالای فرمان تلسکوپی برای چرخیدن اسکوتر به دور خود در نظر گرفته شده است.

هنوز جزئیاتی در مورد عمر باتری این اسکوتر منتشر نشده است، هرچند وینکلر مدعی است که حداکثر سرعت این وسیله به ۱۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

او اخیراً اسکوتر خود را برای جمع‌آوری سرمایه به‌منظور تولید انبوه در وب‌سایت کیک‌استارتر معرفی کرده است. به نظر می‌رسد در صورت تولید انبوه، قیمت هر دستگاه از این اسکوتر بین ۹۹۵ تا ۱۴۸۵ دلار باشد.

در پایان می‌توانید ویدئوی مربوط به این اسکوتر را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات