تحلیلگران: سامسونگ با وجود مشکلات طراحی در معرفی گلکسی اس 8 عجله کرد

پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تحلیلگران می‌گویند سامسونگ باوجود مشکلات در طراحی گلکسی اس 8، در معرفی و عرضه آن عجله کرده است.
تبلیغات

در طول چند ماه گذشته گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی مختلفی در نمایشگاه‌های بزرگی همچون MWC یا CES معرفی شدند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به هواوی P10، ال‌جی جی 6، گلکسی اس 8 و سونی اکسپریا ZX پریمیوم اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

گلکسی اس ۸ با تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل همراه شده است و انتظار می‌رود که روی کاربران تاثیرگذار باشد. تنها یک نگاه کوچک کافی است که متوجه شوید جدیدترین پرچم‌دار کمپانی کره‌ای سامسونگ یک پیشرفت بزرگ داشته است. نمایشگر گلکسی اس ۸ که در دو طرف خمیده شده، ظاهری بسیار زیبا را به صفحه‌ای که حاشیه‌های بسیار کمی دارد بخشیده است. این دستگاه با اینکه قد بلند‌تر از نسل قبل است بسیار راحت در دست جا می‌گیرد.

پرچم‌داری تقریبا بی‌نقص!

اما تنها مشکل در طراحی این دستگاه را می‌توان جای نامناسب اسکنر اثرانگشت دانست که به پشت دستگاه و در کنار دوربین منتقل شده است. محلی که دسترسی آن مخصوصا برای دست‌هایی که کوچک‌تر هستند درست طراحی نشده است.

در واقع اگر قصد داشته باشید زیاد از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید، چاره‌ای جز استفاده از هر دو دست نخواهید داشت. حتی گاهی ممکن است لازم شود گوشی را بازگردانید و مطمئن شوید که در حال لمس اسکنر اثر انگشت هستید و محل دقیق آن را پیدا کنید. گذشته از اینکه لمس کردن اثر انگشت بدون اینکه هر بار دوربین را لمس کنید تقریبا غیرممکن است.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

در تحقیق‌های انجام شده و همچنین براساس تجربه، اگر اسکنر اثر انگشت به پشت دستگاه منتقل شود بهترین محل برای آن در وسط و زیر لنز دوربین خواهد بود. سامسونگ مسلما از این مشکل با خبر بوده است اما به جای خریدن زمان و رفع این مشکل یک راه حل دیگر به نام شناساگر Iris را در بخش جلویی گوشی قرار داده تا با شناسایی عنبیه شخص دارنده گوشی، قفل دستگاه را باز کند.

متاسفانه اسکنر عنبیه در روشنایی کم یا نور مستقیم خورشید کار نمی‌کند و معمولا نیاز دارد تا اگر عینکی هستید، برای هر بار باز شدن قفل دستگاه، عینک خود را از روی صورت بردارید.

راه حل سومی که سامسونگ برای از یاد بردن محل بد اسکنر اثر انگشت در نظر گرفته، شناسایی صورت شخص دارنده گوشی است. اما این راه‌حل هم از امنیت زیادی برخوردار نیست و می‌توان با یک عکس آن را فریب داد.

رفع مشکل در گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

در دفاع از سامسونگ، این کمپانی کره‌ای برای هرچه بزرگتر کردن نمایشگر و رسیدن به این ابعاد نیاز داشته تا دکمه هوم دستگاه را به طور کلی حذف کند. به جای آن یک دکمه هوم «مجازی» زیر نمایشگر قرار گرفته که بازخورد لمسی ایجاد می‌کند. در واقع سامسونگ نتوانسته به فناوری بهینه کردن سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر دست پیدا کند و در تصمیمی سخت مهندسان سامسونگ مجبور شده‌اند این اسکنر را به پشت دستگاه منتقل کنند تا دستگاه زودتر معرفی شود.

در نهایت اگر دوست دارید برنامه سامسونگ برای گلکسی اس ۸ اصلی را ببینید، بهتر است تا نیمه دوم سال صبر کنید تا صاحب گلکسی نوت ۸ با نمایشگر کم حاشیه و لبه‌های خمیده با اسکنر اثرانگشت بهینه شده در نمایشگر شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات