گوشی های هوشمند دیگر برای سونی جذاب نیستند؛ تغییر اولویت به واقعیت مجازی

جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی چند وقتی است که تلاشی برای تبدیل شدن به ۵ سازنده اول گوشی‌های هوشمند در جهان انجام نمی‌دهد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سونی نمی‌توانند اخیرا جای پای محکمی در بازار برای خودشان درست کنند. شاید دلیل عمده این مشکل نیز بخاطر ترکیبی از قیمت بالا و ویژگی‌های نه چندان تاثیرگذار بر کاربران و خریداران باشد.

زمانی که سونی برند Vaio در بازار کامپیوتر‌های شخصی را به یک شرکت ژاپنی فروخت، تقریبا همه تحلیلگران بازار به این فکر افتادند که چنین اتفاقی ممکن است به زودی برای صنعت گوشی این شرکت نیز بیفتد.

اما خبر خوب اینجا است که کازائو هیرای، مدیرعامل سونی، فکر می‌کند صنعت گوشی‌های هوشمند همچنان پابرجا خواهند ماند و خبر بد اینکه وی دیگر چندان اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد.

هیرای به تازگی مصاحبه‌ای با Australian Finance Review داشته و نقطه نظرات خود را ارائه کرده است؛ مدیرعامل این کمپانی ژاپنی دیگر اهمیتی به بودن نام سونی بین ۵ سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان نمی‌دهد و دیگر نمی‌خواهد مسیر درافتادن با سامسونگ و اپل را پیش بگیرد. اما تا زمانی که سونی در بخش گوشی‌های هوشمند به ضرردهی نیفتد، این بخش کار خود را در زیر نظر این شرکت ادامه خواهد داد.

هیرای بیشتر از گوشی‌های هوشمند به نسل بعدی ابزار‌های پردازشی که به عقیده کارشناسان هر ۱۰ سال تغییر می‌کند، علاقه‌مند است. ۱۰ سال قبل گوشی‌های هوشمند متولد شدند و حالا سونی زمانه را در اختیار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌داند. به عبارت دیگر، سونی صنعت واقعیت مجازی را اتفاق بزرگ بعدی دنیای فناوری می‌داند و فکر می‌کند در این زمینه نسبت به رقبا نیز برتری دارد.

البته واقعیت مجازی را می‌توان فناوری با مرکزیت سرگرمی تعریف کرد و این دقیقا همان جایی است که صنعت و سرمایه اصلی سونی جمع شده است. سونی نه تنها در تلویزیون، ابزار‌های صوتی یا سیستم‌های بازی، بلکه بین استدیو‌ها و ناشران نیز نفوذ زیادی دارد. بنابراین تغییر رویکرد سونی به سمت صنعت واقعیت مجازی که هم برای این شرکت و هم برای مصرف‌کنندگان جالب به نظر می‌رسد، جای تعجب ندارد.

البته سونی قرار نیست همه آینده و سرمایه خود را روی واقعیت مجازی شرط ببندد، چرا که حوزه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند و ابزار‌های فناوری شخصی از دیگر زمینه‌هایی است که این شرکت به دنبال آن‌ها است اما متاسفانه گوشی‌های هوشمند، همانند گذشته دیگر جزو اولویت‌های این شرکت نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات