پردازنده رایزن 1700 در بنچمارک فتوشاپ، از مک پرو پیشی گرفت

پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی سری پردازنده‌های رایزن، حال ویدیوی جدیدی از بنچمارک پی‌سی مجهز به رایزن ۱۷۰۰ در برابر مک پروی اپل منتشر شده که قدرت رایزن را نمایش می‌دهد.
تبلیغات

اِی اِم دی با عرضه‌ی پردازنده‌های سری رایزن نشان داد که در مسیر صحیحی برای بازگشت به دوران اوجش قرار گرفته است، چراکه بنچمارک‌های منتشر شده از این پردازنده نشان از قدرت بالای پردازشی آن دارد. پردازنده‌های رایزن موفق شدند تا در طول یک سال اخیر ارزش هر سهم AMD را از ۲ دلار به ۱۳ دلار برسانند. AMD براساس برنامه‌ی زمانی مشخصی ابتدا پردازنده‌های سری ۷ رایزن را راهی بازار کرد و در روزهای اخیر نیز عرضه‌ی پردازنده‌های سری رایزن ۵ را نیز آغاز کرد.

علاقمندان با خرید پردازنده‌های رایزن در حال انتشار نتایج بنچمارک‌هایی هستند که با استفاده از پردازنده‌های خود به ثبت رسانده‌اند. یکی از آخرین تست‌های انجام شده با استفاده از یک پی‌سی ۱٫۶۰۰ دلار مجهز به پردازنده‌‌ی رایزن ۱۷۰۰ انجام شده که طی آن این پی‌سی موفق شده تا به مدد قدرت بالای پردازشی، مک پروی ۵٫۶۶۰ دلاری را که پردازنده‌ی اینتل را در قلب خود جای داده، به راحتی شکست دهد.

کانال یوتیوب Tech Guy، یک دستگاه مک پرو اپل مجهز به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ی زئون اینتل با فرکانس کاری ۳ گیگاهرتزی و حافظه‌ی رم ۶۴ گیگابایتی را در برابر پی‌سی ۱٫۶۰۰ دلاری قرار داده که همچون نمونه‌ی اینتلی ۸ هسته‌ای با فرکانس ۳ گیگاهرتز بود، حال آنکه حافظه‌ی رم این پی‌سی تنها ۱۶ گیگابایت است. البته می‌توان با صرف ۲۵۰ دلار دیگر و ارتقا ظرفیت رم به ۶۴ گیگابایت، هر دو طرف رقابت را از نظر رم با قدرت برابری وارد عرصه کرد، حال آنکه ویدیوی زیر که مربوط به انجام بنچمارک است، این کار را بی اهمیت می‌کند.

بنچمارک انجام شده با استفاده از Radial Blur Action در فتوشاپ انجام شده که توسط عکاسی با نام کیث سیمونیان طراحی شده است. براساس اطلاعات ارائه شده در ویدیو می‌توان به وضوح دید که وظیفه‌ی سپرده شده به مک پرو توسط این رایانه در ۱۵ ثانیه انجام شده حال آنکه پی‌سی مجهز به پردازنده‌ی رایزن موفق شده تا تنها در ۸.۸ ثانیه، پردازش مورد نیاز را انجام دهد.

در آزمایش بعدی، پردازنده‌ی رایزن تا فرکانس ۳.۵ گیگاهرتزی اورکلاک شده که این موضوع باعث شده تا رایانه‌ی مورد نظر بتواند این پردازش را در ۷.۷ ثانیه به پایان برساند.

با توجه به اینکه اپل آخرین نسل از مک پروی خود را در سال ۲۰۱۳ راهی بازار کرده، از این‌رو بسیاری از علاقمندان به این محصول در انتظار برزورسانی آن هستند تا اینکه اپل اعلام کرد که نسل جدید مک پرو را با قابلیت‌های جدید سال ۲۰۱۸ میلادی راهی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات