لکسوس LS500 سری F معرفی شد

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
درحالی‌که مدل LS از برند لکسوس در کلاس خودروهای لوکس قرار می‌گیرد؛ همراه شدن آن با بسته‌ی ویژه‌ی F اسپرت، توانایی‌های فنی فوق‌العاده‌ای به خودروی LS500 می‌دهد و جذابیت‌های اسپرت آن‌ را بیشتر می‌کند.
تبلیغات

کمتر از ۳ ماه پیش، نسل جدید سری LS از برند لکسوس در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد که ما در زومیت به بررسی آن پرداختیم و حالا، تنها چند ساعت مانده به شروع نمایشگاه خودروی نیویورک، این خودرو همراه با آپشن‌های فنی و رفاهی سری F آماده‌ی حضور در این رویداد است. خودروی LS500 F Sport نه‌نتها راحتی و آرامش نسخه‌ی اصلی را حفظ کرده، بلکه برای رانندگی تهاجمی در پیست نیز کاملا آماده شده است و حتی در بخش شاسی، متفاوت از نمونه‌ی اصلی خواهد بود.

LS 500 F sport lexus

در نمای ظاهری؛ نسخه‌ی F با تغییراتی در بدنه، علاوه بر افزایش جذابیت اسپرت، کاهش وزن هم به دنبال داشته است. جلوپنجره حالتی مات دارد و نسبت به نمونه‌ی استاندارد، متفاوت به نظر می‌رسد. در این مدل، رینگ‌ها و آینه‌های جانبی نیز اختصاصی هستند و با رنگ مشکی تزئین شده‌اند. صندلی‌های اسپرت سری F، الهام گرفته از ابرخودروی افسانه‌ای LFA، برای حس خوب رانندگی و حفظ بدن در پیچ‌های تند طراحی شده است و مثل مدل اصلی، لوکس و مبله نیست.

LS 500 F sport lexus

بهنیه‌سازی‌های لکسوس، در بخش فنی LS500 نیز مشهود است و شامل سیستم VDM به معنی مدیریت دینامیک واحد خودرو (Vehicle Dynamics Integrated Management ) می‌شود که هم‌زمان با تحلیل قدرت پیشرانه و شرایط حرکتی خودرو، سیستم کنترل لغزش، تعلیق پنوماتیک و فرمان الکتریکی را هماهنگ می‌کند. عملکرد لکسوس با این فناوری در رانندگی‌های اسپرت و به‌خصوص به هنگام فشار بر پیشرانه و حرکت سریع در مسیرهای منحنی، بسیار کارآمد است.

هرچند قوای فنی این خودرو تفاوتی با نسخه‌ی استاندارد LS500 ندارد؛ اما به لطف بهینه‌سازی‌های انجام‌شده، در سرعت‌های بالا شتاب بهتری به همراه دارد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با توربوشارژ دوگانه، قدرت ۴۱۵ اسب‌ بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند که لکسوس LS را ظرف ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این خودرو صرفا به‌صورت دیفرانسیل عقب با جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک عرضه خواهد شد که رسیدن به نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند.

LS 500 F sport lexus

نسخه‌ی هیبرید LS500 F هم به‌زودی قابل سفارش خواهد بود که با استفاده از دو موتور مجزا - که طبق چرخه‌ی اتکینسون با پیشرانه‌ی بنزینی عمل می‌کنند - قدرت ۳۵۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۲ ثانیه فراهم می‌کند. دیگر آپشن این خودرو، رینگ‌های سری F در سایز ۲۰ اینچ خواهد بود که ویژگی‌های اسپرت آن‌ را افزایش خواهد داد.

مدل استاندارد LS500، انتهای سال میلادی جاری به عرضه‌ی عمومی گذاشته خواهد شد و مدتی بعد، نسخه‌ی F هم قابل خرید خواهد بود. از این جهت، قیمت نمونه‌ی اسپرت هنوز مشخص نیست؛ اما مدل استاندارد با آستانه‌ی قیمت ۷۳ هزار دلار، برای رقابت با مرسدس کلاس S و آئودی A8 هیبرید آماده می‌شود.

LS 500 F sport lexus
LS 500 F sport lexus
LS 500 F sport lexus
LS 500 F sport lexus
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات