دانلود مستقیم فایل ISO بروزرسانی Creators ویندوز 10

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
راهکار جالبی وجود دارد که هم‌اکنون می‌توان فایل ISO به‌روزرسانی Creators ویندوز 10 را به طور مستقیم از وب‌سایت مایکروسافت و بدون هیچ‌گونه ابزاری دانلود کرد.
تبلیغات

با استفاده از راهکار بسیار جالبی که در این مقاله ارائه می‌دهیم، به‌راحتی می‌توانید فایل ISO رسمی به‌روزرسانی Creators ویندوز 10 را هم‌اکنون به‌طور مستقیم از وب‌سایت مایکروسافت و بدون استفاده از ابزارهایی همچون Media Creation Tool یا Update Assistant دانلود کنید. زومیت را همراهی کنید تا نحوه‌ی انجام این کار را مرحله به مرحله شرح دهیم.

دانلود فایل ISO به‌روزرسانی Creators ویندوز 10 به‌منظور ارتقاء سیستم عامل رایانه یا نصب کامل و پاک (Clean Install) جدیدترین نسخه از آن بدون استفاده از ابزار رسمی ارائه‌شده به‌وسیله‌ی ردموند نشینان، امکان‌پذیر است؛ اما مایکروسافت این گزینه را از دید کاربران ویندوز ۱۰ پنهان نگه‌ می‌دارد .

شرکت مایکروسافت در زمان انتشار هر نسخه‌ی جدید از ویندوز ۱۰ که شامل به‌روزرسانی Creators هم می‌شود، فایل ایزو (ISO) آن را برای دریافت، در دسترس قرار می‌دهد. تنها مشکل این است که در زمان مراجعه به وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت، هیچ گزینه‌ای برای دریافت مستقیم فایل ایزو دیده نمی‌شود. به‌جای آن، کاربران فقط می‌توانند ابزار دستیار به‌روزرسانی یا ابزار ایجاد رسانه را برای دریافت به‌روزرسانی انتخاب کنند. دلیل این امر این است که وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت قادر به تشخیص سیستم‌عامل جاری کاربر است و در صورتی که کاربر در حال استفاده از ویندوز ۱۰ باشد، مایکروسافت صرفا ابزارهای ویژه‌ی خود را به کاربر پیشنهاد خواهد کرد.

با این حال اگر مخالف انجام مراحل اضافه هستید، راه حلی وجود دارد که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید فایل ایزو به‌روزرسانی Creators ویندوز ۱۰ را بدون استفاده از هیچ ابزاری، به‌طور مستقیم از سرورهای مایکروسافت دریافت کنید. برای عملی کردن این کار باید ترفندی به کار ببریم که وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت فکر کند در حال استفاده از یک سیستم عامل پشتیبانی نشده هستیم. برای بهره‌مندی از این ترفند باید تنظیمات خاصی در مرورگر خود اعمال کنید. در ادامه، روش استفاده از این ترفند را در ۳ مرورگر اینترنت محبوب شرح خواهیم داد.

مرورگر مایکروسافت اج

۱- با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl + T، برگه‌ی جدیدی در مرورگر مایکروسافت اج ایجاد کنید.

۲- به وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت مراجعه کنید. اگر به آدرس دیگری هدایت شدید، امری عادی است.

۳- در مکانی از صفحه‌ی جاری کلیک راست کنید و گزینه‌ی Inspect element را برگزینید؛ می‌توانید از کلید F12 هم استفاده کنید. اگر هیچ گزینه‌ای مشاهده نمی‌کنید، عبارت «about:flags» را در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید و گزینه‌های View source و Inspect element’ in the context menu را تیک بزنید.

۴- روی سربرگ Emulation کلیک کنید.

۵- در بخش Mode، گزینه‌ی User agent string را به (Apple Safari (ipad تغییر دهید.

بروزرسانی Creators ویندوز 10

۶- در صورت عدم بارگذاری خودکار صفحه به وسیله‌ی مرورگر، با فشردن کلید F5 صفحه‌ی جاری را ریفرِش (Refresh) کنید.

۷- ویرایش ویندوز ۱۰ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۸- روی دکمه‌ی Confirm کلیک کنید.

۹- از منوی کشویی، زبان مورد نظر محصول را انتخاب کنید.

۱۰- دکمه‌ی Confirm را بفشارید.

۱۱- برای شروع فرآیند دانلود فایل ایزو نسخه‌ی ۶۴ یا ۳۲ بیتی ویندوز ۱۰، روی یکی از گزینه‌های مورد نظر کلیک کنید.

بروزرسانی Creators ویندوز 10

مرورگر گوگل کروم

۱- برگه‌ی جدیدی در مرورگر کروم ایجاد کنید.

۲- با وارد کردن آدرس «https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10ISO» و فشردن کلید اینتر به وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت مراجعه کنید.

۳- در صفحه‌ی جاری کلیک راست و روی گزینه‌ی Inspect کلیک کنید. می‌توانید از کلید ترکیبی Ctrl + Shift + I یا کلید F12 هم استفاده کنید.

۴- روی منوی سه‌نقطه‌ (⁝) واقع در گوشه‌ی بالایی سمت راست بخش توسعه‌دهندگان کلیک کنید و در زیر منوی More tools، گزینه‌ی Network conditions را بفشارید.

۵- در بخش User agent، تیک گزینه‌ی Select automatically را بردارید.

۶- گزینه‌ی Safari – iPad iOS 9 را از منوی کشویی موجود انتخاب کنید.

بروزرسانی Creators ویندوز 10

۷- به جای انجام مراحل ۴ تا ۶، می‌توانید کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + M را بفشارید یا روی آیکون Toggle Device Toolbar واقع در گوشه‌ی بالا، سمت چپ کلیک کنید.

۸- در صورتی که صفحه‌ی جاری به‌طور خودکار ریفرش نشد، با فشردن کلید F5 آن را به‌طور دستی ریفرش کنید.

۹- ویرایش خاص مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۱۰- روی دکمه‌ی Confirm کلیک کنید.

۱۱- از منوی drop down موجود در مرحله‌ی بعد، زبان مورد نظر را برگزینید.

۱۲- دکمه‌ی Confirm را بفشارید.

۱۳- در این مرحله باید برای دریافت نسخه‌ی ۳۲ بیتی فایل ایزو ویندوز ۱۰، دکمه‌ی 32bit Download و برای دریافت نسخه‌ی ۶۴ بیتی، دکمه‌ی 64bit Download را بفشارید.

مرورگر موزیلا فایرفاکس

۱- افزونه‌ی User Agent Switch را نصب کنید.

۲- برگه‌ی جدیدی در موزیلا ایجاد کنید.

۳- به وب‌سایت رسمی دانلود ویندوز ۱۰ ردموندی‌ها مراجعه کنید.

۴- پس از کلیک روی افزونه، آرم پلتفرم دیگری، مانند سیستم عامل مک را از بخش Select an operating system انتخاب کنید.

بروزرسانی Creators ویندوز 10

۵- ویرایشی از ویندوز ۱۰ را برگزینید.

۶- دکمه‌ی Confirm را بفشارید.

۷- زبان مورد نظر خود را از منوی افتادنی موجود انتخاب کنید.

۸- روی دکمه‌ی Confirm کلیک کنید.

۹- یکی از دکمه‌های موجود را به منظور دریافت فایل ایزو ویندوز ۱۰ بفشارید.

پس از اتمام فرآیند دریافت فایل ایزو، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Rufus، اقدام به ایجاد رسانه‌ی قابل بوت از سیستم عامل ویندوز ۱۰ جدید کنید. البته هنگام نصب این نسخه، نیازمند یک Product Key خواهید بود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که برای پیشگیری از مشکلات نرم‌افزاری احتمالی، اولین آپدیت تجمیعی (Cumulative) منتشرشده با کدKB4016251 را از مسیر Settings → Windows Update → Update & Security دانلود و نصب کنید.

نظر شما درباره‌ی این ترفند جالب چیست؟ آیا موفق به دانلود فایل ایزو رسمی به‌روزرسانی Creators ویندوز ۱۰ شدید؟

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آموزش‌های ویندوز 10 به صفحه‌ی آموزش ویندوز 10 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات