اپل در حال استخدام متخصصانی در حوزه پردازنده‌ گرافیکی است

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از اعلام طراحی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی توسط اپل و استقلال از Imagination Technologies، حال اپل در پی جذب متخصصان این حوزه است.
تبلیغات

چندی پیش اپل اعلام کرد که دیگر با Imagination Technologies همکاری نخواهد کرد و سعی دارد معماری اختصاصی خود را برای پردازنده‌ گرافیکی مورد استفاده در آیفون‌ها و آیپد‌هایش استفاده کند و در نتیجه پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود را برای محصولاتش توسعه دهد. حال کاپرتینویی‌ها در بریتانیا اقدام به آگهی جذب نیرو کرده‌‌اند تا متخصصانی برای توسعه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی استخدام کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل به منظور جذب بیش از ۱۲ مهندس سخت‌افزار برای کار در شهر لندن، آگهی استخدام منتشر کرده است. تلگراف با کنکاش در این خصوص به این نکته اشاره کرده است که اپل در نظر دارد افراد استخدام‌شده را در دفتر طراحی لندن خود به کار گمارد. تلگراف استخدام نیروهای جدید را مرتبط با طراحی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی برای این کمپانی خوانده است.

اپل در تشریح وظایف افرادی که به استخدام این کمپانی درخواهند آمد، اعلام کرده است که متقاضیان باید دانش کافی برای کار روی معماری، ویژگی‌ها، طراحی پردازنده‌ی گرافیکی از ایده‌ی اولیه تا پیاده‌سازی روی سیلیکون داشته باشند. اغلب افرادی که اپل در پی استخدام آن‌ها است، باید تخصص کافی در مورد طراحی و توسعه‌ی جنبه‌های مختلف یک پردازنده‌ی گرافیکی بر عهده داشته باشند.

ایمجینیشن در پاسخ به اخبار منتشرشده در رابطه با قطع همکاری با اپل، اعلام کرده که کنار گذاشتن معماری این کمپانی توسط اپل بسیار سخت است؛ چراکه اپل نمی‌تواند به‌صورت کامل معماری پردازنده‌ی گرافیکی خود را به‌یک‌باره تغییر دهد. ایمجینیشن یک کمپانی بریتانیایی است که خود به‌صورت مستقیم به تولید تراشه اشتغال ندارد و در واقع گواهی استفاده از معماری خود را در اختیار سایر کمپانی‌ها قرار می‌دهد. ایمجینیشن وابستگی بسیار زیادی به همکاری با اپل دارد؛ به‌طوری‌که بیش از نصف درآمد این کمپانی حاصل از دریافت حق استفاده از معماری این کمپانی توسط اپل در آیفون و آیپد است.

به اعتقاد کارشناسان، اپل با طراحی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود، استقلال بیشتری پیدا می‌کند و وابستگی خود را به سایر کمپانی‌ها بیش از پیش کاهش می‌دهد. اپل در حاضر طراحی پردازنده‌‌ی سری A را در دست دارد و با در اختیار داشتن پروسه‌ی طراحی پردازنده‌ی گرافیکی سری A، دست بازتری برای ایجاد امکانات جدید خواهد داشت. به نظر می‌رسد ایمجینیشن موشکافانه پردازنده‌ی گرافیکی اپل و طراحی آن را زیر نظر خواهد داشت تا در صورت زیر پا گذاشته شدن معماری خود، به اپل فشار وارد آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات