نسخه‌های سفارشی جنسیس، تلاش هیوندای در کلاس خودروهای سوپرلوکس

جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سابقه‌ی خودروسازان کره‌ای چندان زیاد نیست، اما محصولات فعلی آن‌ها درخشان و پرفروش هستند. حالا هیوندای با معرفی نسخه‌ای خاص از جنسیس، به حضور در کلاس سوپرلوکس‌‌های سفارشی علاقه‌مند شده است.
تبلیغات

پیش‌تر در زومیت به معرفی پرچمدار خودروهای اشرافی هیوندای، پرداختیم. این شرکت از برند جنسیس به عنوان زیرمجموعه‌‌ی خود در کلاس لوکس استفاده می‌کند و امروزه مدل G90 و G80 را با نام و لوگوی جنسیس عرضه می‌کند. هرچند این خودروها با آپشن‌های عالی و طراحی پهن‌پیکر برای رقابت با مرسدس کلاس S و بی‌ام‌و سری ۷ آماده شده‌اند، هیوندای در فکر عرض اندام در مقابل سلاطین سوپرلوکس جهان، همچون رولزرویس و بنتلی است.

هیوندای جنسیس G90

درحالی که سابقه‌ی جنسیس و حتی خود هیوندای در بازار جهانی قابل مقایسه با خودروسازان اصیل انگلیسی نخواهد بود، این شرکت پیش از سرمایه‌گذاری سنگین در کلاس سوپرلوکس، اقدام به محک زدن بازار با عرضه‌ی نسخه‌های سفارشی و تولید محدود از G90 کرده است. مهم‌ترین مشخصه‌ی ظاهری این مدل‌ها، دو رنگ بودن بدنه‌ی آن‌ها خواهد بود که در کنفرانس خبری توجه زیادی را به خود جلب کرد.

هیوندای جنسیس G90

سه نوع رنگ‌بندی برای این خودرو قابل سفارش است که شامل قهوه‌ای متالیک و خاکستری مات، نوک‌مدادی و نقره‌ای، همراه با آبی‌ تیره و سفید خواهد بود. هر کدام از این خودروها، پیش از تحویل به مشتری با خطوط باریکی از کاپوت جلو تا روی صندوق عقب تزئین می‌شوند که با دست نقاشی می‌شود. در فضای داخلی هم، چرم مرغوب نوبوک (Nubuck) با حاشیه‌دوزی دستی، برای فرمان و پوشش صندلی‌ها استفاده شده که به مدل‌هایی از بنتلی نزدیک است و فراتر از هیوندای به نظر می‌رسد.

هیوندای جنسیس G90

خوردوساز برتر کره، درتلاش است که نمونه‌های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی جنسیس G90 را به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ عرضه کند. امروزه این خودرو با نام EQ900 در بازار آسیا شناخته می‌شود و با استقبال خوبی مواجه شده است. دو نوع پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری توربوشارژ و ۵ لیتری تنفس طبیعی برای این خودرو قابل سفارش است. مدل ۳.۳ لیتری، قدرت ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر را به همراه دارد، درحالی‌که نسخه‌ی ۵ لیتری با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود.

هیوندای جنسیس G90

قیمت نهایی نسخه‌های دو رنگ جنسیس G90 هنوز رسانه‌ای نشده‌ است اما، هیوندای اطمینان داده که این خودروها با آپشن‌های کامل ارائه شوند. هم‌اکنون ارزان‌ترین مدل جنسیس با پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری توئین‌توربو و به صورت دیفرانسیل عقب تولید می‌شود که ظرف ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و آستانه‌ی قیمت ۷۰ هزار دلار را به همراه دارد. مدل ۵ لیتری هرچند شتاب و زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مشابه نمونه‌ی ۳.۳ لیتری دارد، اما در زمان کم‌تری به سرعت‌های بالاتر می‌رسد و در قیمت نیز تفاوت زیادی ندارد. هر دو مدل می‌توانند به صورت دو دیفرانسیل دائمی (AWD) و با لیست بلندی از آپشن‌ها سفارش داده شوند که قیمت را نهایتا تا ۷۵ هزار دلار بالا می‌برد، چراکه بخش اصلی آپشن‌ها به صورت استاندارد و پیش‌فرض در این خودرو وجود دارد.

در پایان مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی معرفی پرچمدار لوکس هیوندای باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات