برنامه Image Shrink: تغییر سایز و کیفیت تصاویر در اندروید - زوم اپ

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
Image Shrink اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که وظیفه‌ی کاهش حجم و کیفیت تصاویر را بر عهده خواهد داشت.
تبلیغات

در سال‌های اخیر اکثر تلفن‌های تولیدشده دارای دوربین‌های قدرتمندی هستند؛ به‌طوری که در گوشی‌های پرچم‌دار، دوربین‌ها به کیفیت‌های بالای ۲۰ مگاپیکسل نیز رسیده‌اند. این موضوع در کنار افزایش کیفیت عکس‌ها، طبیعتا حجم آن‌ها را هم بالا می‌برد. برای مثال عکسی که با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ثبت می‌کنید، دارای حجمی نزدیک به ۵ مگابایت است. با وجود افزایش سرعت اینترنت، هنوز دلایل مختلفی همچون به‌صرفه نبودن قیمت اینترنت، باعث می‌شود در برخی مواقع، ارسال سایز اصلی عکس‌ها امکان‌پذیر نباشد. البته این موضوع همیشه به دلیل قیمت اینترنت نیست و در بسیاری از مواقع، در واقع نیازی به ارسال عکس‌های حجیم وجود ندارد. برای مثال وقتی قصد ارسال عکسی از چند نمونه لباس برای فردی دارید، نیازی به ارسال عکس‌های با کیفیت ۵ مگابایتی با رزولوشن‌ بالا وجود ندارد و ارسال عکسی با کیفیت پایین نیز برای فرد مقابل کافی خواهد بود. اگر به اینستاگرام و صفحه‌های فروشگاهی آن سر زده باشید، می‌توانید نمونه‌ی عکس‌های بسیاری از اجناس مختلف مشاهده کنید که در نهایت ۵۰۰ کیلوبایت حجم دارند. بنابراین در چنین شرایطی نیاز به ارسال عکس اصلی ثبت‌شده توسط دوربین که حداقل ۵ مگابایت حجم دارد، نیست و می‌توان با تبدیل آن به عکسی چند صد کیلوبایتی نیز به هدف مورد نظر رسید.

Image Shrink اپلیکیشنی کم‌حجم برای گوشی‌های اندروید است که به شما امکان کاهش کیفیت سریع تصاویر با امکانات بسیار خواهد داد. این برنامه در دو نسخه‌ی پولی و رایگان منتشر شده است که خوشبختانه در نسخه‌ی رایگان آن نیز قادر به انجام تمامی امور لازم خواهید بود. در نسخه‌ی پولی امکانات اضافه‌ای مانند کاهش کیفیت گروهی عکس‌ها وجود دارد که در صورت تمایل، می‌توانید برای بهره‌مندی از این امکانات نسخه‌ی پولی را خریداری کنید. نکته‌ی عجیبی که در Image Shrink وجود دارد، سادگی بیش از اندازه‌ی رابط کاربری آن است؛ به‌طوری که شما در این اپلیکیشن شاهد هیچ گرافیک یا عکسی نیستید و همه چیز به نوشته‌ها و گزینه‌های برنامه خلاصه شده است. این موضوع قطعا یک ضعف برای این برنامه محسوب می‌شود؛ به‌خصوص در روزهایی که رابط کاربری و گرافیک برنامه یکی از تعیین‌کننده‌ترین نکات برای دیده شدن یک برنامه محسوب می‌شود. با این حال کاربران بسیاری نیز وجود دارند که این موضوع را یک حسن می‌دانند و از سادگی آن راضی هستند. نحوه‌ی کارکرد برنامه به این صورت است که در هر اپلیکیشنی که شاهد عکس‌های خود هستید، کافی است گزینه‌ی Share را بزنید و سپس Image Shrink را انتخاب کنید. عکس مورد نظر وارد اپلیکیشن خواهد شد و به بخش تغییر سایز منتقل می‌شوید. در این بخش علاوه بر آنکه می‌توانید کیفیت عکس خروجی را انتخاب کنید، سه گزینه‌ی دیگر نیز برای نگه‌ داشتن Exif Tags ،GPS Data و Date And Time در اختیارتان قرار خواهد گرفت که می‌توانید آن‌ها را هنگام تبدیل همچنان روی عکس‌ها حفظ کنید.

با فعال کردن گزینه‌ی GPS و Date می‌توانید زمان ثبت عکس و موقعیت مکانی آن را در اطلاعات مخفی عکس محافظت کنید. فعال بودن Exif Tags نیز اطلاعات Exif را در عکس تبدیل‌شده ثبت خواهد کرد. Exif یا Exchangeable Image File یک بخش اطلاعاتی در هر عکس، شامل جزئیات بسیار دقیقی درباره‌ی آن است. این اطلاعات به‌قدری جزئی هستند که شاید فکرش را هم نمی‌کنید که عکس ساده‌ای که به اشتراک می‌گذارید، چه اطلاعاتی به همراه خواهد داشت. برای مثال با ثبت یک عکس، اطلاعاتی همچون تاریخ ثبت، مدل دوربین یا گوشی ثبت‌کننده، اطلاعات موقعیت مکانی در صورت روشن بودن جی‌پی‌اس، سرعت شاتر و ... را نیز در آن ذخیره می‌کنید که توسط دیگر افراد قابل مشاهده خواهند بود. در صورتی که تمایلی به اشتراک این اطلاعات ندارید، باید گزینه‌ی Keep Exif Tags را غیر فعال کنید. برای دانلود برنامه اندروید Image Shrink می‌توانید از لینک‌ زیر استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • تغییر سایز و حجم تصاویر در ده‌ها حالت
  • امکان حذف یا نگهداری اطلاعات عکس‌ها هنگام تبدیل
  • رایگان بودن امکانات اصلی و مهم برنامه
  • اجرای راحت از طریق Share عکس‌ها

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

آموزش دانلود از پلی‌استور: در صورتی که بعد از انتخاب گزینه دانلود و انتقال به پلی‌استور با پیغام «This item is not available in your country» مواجه شدید، می‌توانید از ربات تلگرامی apkdl_bot@ برای دریافت فایل Apk برنامه استفاده کنید. لینک پلی‌استور برنامه را کپی (با راست‌کلیک یا لمس طولانی روی گزینه‌ی بالا) و به این ربات ارسال کنید تا بعد از چند لحظه، فایل APK برای شما ارسال شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات