خودروهای خودران می‌توانند در سال ۲۰۱۸ وارد خیابان‌های نیویورک شوند

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروهای خودران می‌توانند از سال آینده وارد خیابان‌های نیویورک شوند. این بخشی از قانون جدید این ایالت محسوب می‌شود.
تبلیغات

اگرچه این احتمال وجود دارد که نیویورک به‌مانند کالیفرنیا یا آریزونا، در آینده‌ی نزدیک امکان ورود خودروهای خودران را به خیابان‌ها مهیا نکند؛ اما قانون‌گذاران اخیراً قانونی را به‌عنوان بخشی از بودجه‌ی سالانه به تصویب رسانده‌اند که به‌موجب آن، شرکت‌ها می‌توانند از سال ۲۰۱۸ خودروهای خودران خود را برای آزمایش به خیابان‌های این ایالت بیاورند.

خودروهای خودران

دلیل اینکه شرکت‌های سازنده‌ی خودروهای خودران قادر به ورود خودروهای خود به نیویورک نبودند، وجود یک قانون ۴۵ ساله بود که رانندگان وسایل نقلیه را ملزم می‌کرد در حین رانندگی حداقل یک دست خود را روی فرمان قرار دهند. با این حال، مصوبه جدید این قانون را به‌طور موقت ملغی کرده است.

خودروهای خودران

انجمن نمایندگان مجاز خریدوفروش اتومبیل در نیویورک که مسئول برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک است، می‌گوید در حال همکاری تنگاتنگ با اندرو کومو، فرماندار نیویورک، برای کسب اجازه‌ی ورود خودروی‌های خودران آزمایشی به این ایالت است.

خودروهای خودران

مارک شاینبرگ، رئیس این انجمن، می‌گوید:

حضور ما در این پرونده از زمان برگزاری کنفرانس حمل‌ونقل در ساختمان امپایر استیت، در رابطه با نمایشگاه خودروی امسال نیویورک آغاز شد و ما فهمیدیم که نمی‌توانیم هیچ نمایش زنده‌ای از خودروهای خودران در سال آینده برای مقامات دولتی و رسانه‌ها داشته باشیم. این موضوع اصلاً منطقی نیست. تمام دنیا به شهر نیویورک برای برگزاری نمایشگاه مهم سال چشم می‌دوزد و هیچ تبصره‌ای برای تغییر قوانین ورود این خودروها به پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا وجود ندارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات