تبلت اندروید جدید بلک بری به زودی معرفی می‌شود

دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیر عامل بلک‌بری اعلام کرد که به‌زودی این کمپانی تبلت اندروید جدیدی راهی بازار می‌کند.
تبلیغات

جان چن در حضور خبرنگاران و تحلیل‌گران بازار، گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ کمپانی بلک‌بری را اعلام کرد. چن، هنگام صحبت با پیش‌بینی‌کننده‌های وال‌استریت ژورنال، با اعلام ورود بلک‌بری به فاز دوم برنامه‌ی اعطای لایسنس، توجه همه را به خود جلب کرد. به گفته‌ی وی، یکی از شرکای بلک‌بری علاقه‌ی زیادی به ساخت یک تبلت اندروید دارد و در نتیجه به‌زودی می‌توانیم تبلت جدید بلک‌بری را ببینیم.

کمپانی مورد نظر که تمایل به ساخت تبلت برای بلک‌بری دارد، یکی از سه کمپانی است که مجوز تولید گوشی‌های بلک‌بری را دارد. این سه شرکت شامل TCL از چین، Optiemus از هند و PT BB Merah Putih از اندونزی هستند. البته چن مشخص نکرده است که کدام‌یک از این کمپانی‌ها وظیفه تولید تبلت جدید را بر عهده خواهد داشت. اگر این تبلت تولید شده باشد، به نظر می‌رسد بلک‌بری دنبال برنامه‌ی فروش و جذب حق امتیاز بیشتر است. سیستم نرم‌افزاری این تبلت پلتفرمی خواهد بود که توسط بلک‌بری طراحی شده است.

PlayBook بلک‌بری تنها تبلتی بوده که با نام این غول کانادایی وارد بازار شده است. این تبلت سال ۲۰۱۱ عرضه شد و از سیستم عامل QNX بهره می‌برد که این سیستم عامل بعدها به BlackBerry 10 تغییر نام یافت. درحالی‌که دیدگاه‌های مثبتی نسبت به این سیستم عامل وجود داشت، اما بلک‌بری تبلت خود را بدون اپلیکیشن تقویم عرضه کرد و برای برنامه‌ی ایمیل از دستگاه بلک‌بری و بلک‌بری بریج استفاده می‌کرد. این موضوع برای یک کمپانی که به سرویس‌ ایمیل روی دستگاه‌های خود شناخته می‌شود، خبر جالبی نبود.

جان چن اعلام کرده است:

یکی از شرکای تجاری ما برای ساخت تبلت اندروید علاقه و اشتیاق زیادی دارد و از ما خواسته‌ است که اجازه‌ی این کار را صادر کنیم. من نیز به دلیل دریافت حق امتیاز در ازای فروش هر تبلت، با انجام این کار موافقم. البته ما این محصول را رها نمی‌کنیم و کارهای زیادی باید روی آن انجام دهیم ولی بلک‌بری تنها حق امتیاز خود را دریافت می‌کند. این تبلت از سیستم نرم‌افزاری ما بهره می‌برد و وظیفه‌ی مدیریت سهام آن با ما است.

تورستن هینز، مدیر عامل پیشین بلک‌بری که آوریل سال ۲۰۱۳ گفته بود تبلت‌ها ظرف پنج سال منسوخ خواهند شد، از شنیدن خبر تولید تبلت جدید توسط این کمپانی تعجب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات