پیکانتو GT Line، هاچ‌بک محبوب کیا در ژنو معرفی شد

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
درحالی‌که شرکت متحد متشکل از کیا و هیوندای سعی دارد در همه‌ی کلاس‌ها خودرو تولید کند، نیم‌نگاهی هم به ارتقای محصولات خود برای اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر شدن آنها دارد. پیکانتو که امروزه کوچک‌ترین محصول کیا محسوب می‌شود نیز سال آینده نسخه‌ی GT خواهد داشت.
تبلیغات

نسل جدید پیکانتو نسبت به آنچه هم‌اکنون در کشورمان دیده‌ می‌شود، بسیار جذاب‌تر شده و حالتی تهاجمی پیدا کرده است. درحالی‌که دو مرکز اصلی طراحی کیا در کره‌ی جنوبی و آلمان، همزمان روی این پروژه کار کرده‌اند؛ پیکانتوی جدید مثل برادرش ریو، کمی نسبت به نسل قبل جاداتر شده است و صرفا به صورت پنج در تولید خواهد شد. در فضای داخلی، یک نمایشگر ۷ اینچ لمسی همراه با متریال درجه‌ی یک صندلی و داشبورد، فضا را به مراتب بهتر از قبل نشان می‌دهند و از سویی دیگر، کیا پنج نوع رنگ‌بندی مختلف را برای کابین این خودرو، پیش‌بینی کرده است که برای محصولی در این کلاس جالب توجه به نظر می‌رسد.

پیکانتو جی تی

پیکانتو با فاصله‌ی ۲.۴ متری بین دو محور، در کلاس هاچ‌بک‌های کوچک دارای کابینی نسبتا بزرگ و جادار محسوب می‌شود و با صندوق عقب ۲۵۵ لیتری، بزرگ‌ترین فضای بار این کلاس را دارد. ضمن اینکه در پیکانتوی جدید، عایق کاری کابین به خوبی انجام شده است و سرنشینان آرامش مطلوبی را تجربه خواهند کرد. کیا روی ایمنی هاچ‌بک جدید خود هم سرمایه‌گذاری کرده است و استقامت کابین آن در هنگام تصادف، دو برابر مدل قبل اعلام شده است. همچنین ترمز خودکار به آپشن‌های ایمنی پیکانتو اضافه شده است که در این کلاس خودرویی، به‌ندرت وجود دارد.

پیکانتو جی تی

در حالت استاندارد پیکانتو با همان پیشرانه‌های قبلی عرضه می‌شود که شامل ۱ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۶۶ اسب بخار و ۱.۲۵ لیتری ۸۳ اسب بخار خواهد بود؛ اما یک پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱ لیتری که به تازگی توسط کیا ساخته شده است، روی پکانتو ۲۰۱۸ ارائه خواهد شد که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد. در نسخه‌ی جی‌تی‌لاین (GT Line) که خیلی‌ها منتظرش بودند علاوه بر این پیشرانه‌ی‌ توربوشارژ، بدنه‌نیز متفاوت و اسپرت‌تر است.

پیکانتو جی تی

طبق معمول نسخه‌ی پایه با جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته عرضه خواهد داشت و برای مدل‌های ۸۳ و ۱۰۰ اسب بخاری، گیربکس ۴ سرعته‌ی اتوماتیک یک آپشن قابل سفارش است. قیمت ارزان‌ترین مدل پیکانتو کماکان حدود ۱۰ هزاردلار اعلام شده است که تا کم‌تر از ۳ ماه دیگر وارد بازارهای آسیا و استرالیا خواهد شد، اما بهای نسخه‌ی GT که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود با آپشن‌های کامل نزدیک به ۱۵ هزار دلار خواهد بود. در پایان این مطلب می‌توانید تیزر رسمی کیا پیکانتوی جدید را تماشا کنید.

دانلود با کیفیت   360p   720p  

پیکانتو جی تی
پیکانتو جی تی
پیکانتو جی تی
پیکانتو جی تی
پیکانتو جی تی
پیکانتو جی تی
پیکانتو جی تی
پیکانتو جی تی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات