گارانتی همراه سرویس خاورمیانه چه تفاوتی با پارس مایکروتل دارد؟

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گارانتی همراه سرویس خاورمیانه همان گارانتی پارس مایکروتل نیست؛ ولی در بازار با این ترفند از مشتریان کلاهبرداری می‌شود.
تبلیغات

یکی از سردرگمی‌های خریداران گوشی‌های سامسونگ، گارانتی‌های نامعتبری است که در بازار پیدا می‌شود. خیلی از مشتریان تفاوت بین گارانتی‌های اصلی و متفرقه را ندانسته و با ترفندهای سودجویان، در دام آنها افتاده و هنگامی می‌فهمند که گوشی‌شان گارانتی نداشته که کار از کار گذشته است، یک نکته باید در نظر گرفت. 

کافه بازار

همیشه از اپ استورهای مطرح مثل بازار و گوگل پلی دانلود کنید چون سیستم هشدار دارند و اگر برنامه ای رفتار مخرب داشت به شما هشدار داده می شود. با این کار عملکرد گوشی شما همیشه بالا خواهد بود.

کافه بازار

یکی از این مشکلات، یکسان بیان کردن خدمات همراه سرویس خاورمیانه (اینترنشنال) و پارس مایکروتل است. در حالی که این دو واژه  با هم تفاوت دارند.

ما هم  تفاوت میان این دو واژه و گارانتی را بررسی کردیم. برای این کار از مهران معظمی، یکی از مدیران مایکروتل تفاوت بین این دو واژه و خدمات را پیگیر شدیم.

به گفته‌ی معظمی، پارس مایکروتل تمام گوشی‌های خود را به صورت رسمی وارد ایران می‌کند. هر شرکتی که بخواهد واردکننده رسمی در ایران باشد، باید گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات وارد شده را تضمین و تأمین کند. به همین خاطر شرکت پارس مایکروتل برای مشتریان خود، خدمات پس از فروش را تحت نام مایکروتل سرویس از طریق شرکت همراه سرویس خاورمیانه ارائه می‌دهد. در جعبه‌ی تمام گوشی‌های دارای گارانتی پارس مایکروتل کارت طلایی گارانتی این شرکت موجود است تا خریداران از صحت این گوشی‌ها و گارانتی‌شان اطمینان حاصل کنند. همچنین رسمی و قانونی بودن گوشی را می توان از طریق سامانه پیامکی 30008887 متعلق به وزارت صنعت و معدن، بررسی کرد

شرکت پارس مایکروتل با توجه به قرارداد منطقه ای خود با سامسونگ، به گوشی های منطقه خاورمیانه سامسونگ از طریق شرکت همراه سرویس خاورمیانه سرویس داده،خدمات پس از فروش گوشی‌ها را از طریق آن پیگیری می‌کند بدین ترتیب‌ گوشی‌های مخصوص منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران می‌توانند برای دریافت خدمات خود به خدمات مایکروتل تحت نام همراه سرویس خاورمیانه مراجعه کنند. البته باید دقت داشت که گوشی‌های سامسونگ ساخته شده برای مناطق دیگر دنیا نمی‌توانند خدمات گارانتی و پس از فروش را از همراه سرویس خاورمیانه دریافت کنند.

به همین علت گوشی‌هایی که از راه‌های غیرقانونی یا توسط واردکننده غیر رسمی وارد ایران می‌شوند، در بازار معروف به گارانتی اینترنشنال هستند. این گوشی‌ها اگر متعلق به محدوده‌ی خاورمیانه باشند می‌توانند به صورت حداقلی از خدمات همراه سرویس خاورمیانه استفاده کنند. در بازار موبایل، متاسفانه افرادی که گوشی‌های وارد شده به صورت غیر قانونی و غیر رسمی دارند، از نام گارانتی همراه سرویس خاورمیانه یا اینترنشنال سواستفاده می‌کنند و با استفاده از عدم آگاهی برخی مشتریان این اجناس را به عنوان گارانتی اصلی و یا رسمی معرفی می کنند

چرا نباید بدون گارانتی خرید

خرید گوشی‌های بدون گارانتی که می‌توانند خدمات همراه سرویس خاورمیانه را دریافت کنند، چند مشکل را به همراه خواهد داشت:

۱- احتمال دارد گوشی‌های بدون گارانتی برای منطقه خاورمیانه نباشند و خدمات همراه سرویس را دریافت نکنند.

۲- احتمال دارد قطعات لوازم جانبی این گوشی‌ها مانند شارژر، کابل یا هندزفری تغییر پیدا کرده و قطعات جانبی اصل نباشند.

۳- احتمال دارد این گوشی‌ها کارکرده بوده و ریست فکتوری شده یا ریفربیشد باشد.

4- با اجرای طرح رجیستری ، گوشی های وارد شده از مبادی غیررسمی، در شبکه اپراتورها از کار خواهند افتاد.

گارانتی معتبر در منطقه

بر اساس سیاست‌های سامسونگ و قرارداد پارس مایکروتل، گوشی‌های سامسونگ با گارانتی پارس مایکروتل در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) می‌توانند خدمات پس از فروش سامسونگ را دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات