رونمایی از نسخه‌‌ های سفارشی ابرخودرو کوینیگزگ رگرا در نمایشگاه خودرو ژنو

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
هرچند ابرخودروها قیمت بالایی دارند و خرید آن‌ها هم معمولا به صورت تحویل فوری نیست؛ در عوض به صورت سفارشی و طبق سلیقه‌ی مشتری تولید می‌شوند. روز گذشته ۲ دستگاه کونیگزگ رگرا در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.
تبلیغات

 ۲۳ سال پیش کریستین ون کونیگزگ (Christian Erland Harald von Koenigsegg) شرکتی را در سوئد بنیان نهاد که از همان ابتدا تولید ابرخودروهای گران‌قیمت را هدف خود قرار داده بود. نزدیک به ۸ سال طول کشید تا این مهندس ۲۱ ساله بتواند اولین سوپراسپرت خود به نام CC را روانه‌ی بازار کند، اما پس از آن روی نوار موفقیت قرار گرفت و محصولاتش یکی پس از دیگری پیش‌خرید شد. آخرین مدل کونیگزگ، رگرا (Regera) نام دارد که قرار است فقط به تعداد ۸۰ دستگاه تولید شود.

کونیگزگ رگرا

اصولا ون کونیگزگ که حالا ۴۴ ساله شده است، علاقه‌ی خاصی به حضور در میان طرفداران برندش و نمایشگاه‌های خودرو دارد. نمایشگاه ژنو که بدون شک مهم‌ترین رویداد صنعت خوردوی جهان برای سوپراسپرت‌ها محسوب می‌شود، امسال هم میزبان او و خودروهای ارزشمند کونیگزگ رگرا بود. خودرویی که با ترکیب قدرت پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری با سه موتور الکتریکی خود، قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰۰ نیوتن‌متر را در اختیار راننده می‌گذارد تا ظرف ۲.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. رگرا تنها خوردوی دنیا است که در کم‌تر از ۱۰ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را هم در کمتر از ۲۰ ثانیه ثبت می‌کند.

کونیگزگ رگرا

ابرخودروی کونیگزگ، یک هیبرید باورنکردنی است که بخش برقی آن با ولتاژ ۸۰۰ ولت کار می‌کند و یک جعبه‌دنده‌ی تک سرعته دارد. موتور‌های الکتریکی ساخت یاسا (YASA) در انگلستان، ۷۰۰ اسب بخار و پیشرانه‌ی توئین‌توربویی که توسط خود کونیگزگ تولید می‌شود، ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد که از طریق سیستم اختصاصی ساخت این شرکت مدیریت می‌شوند. این سامانه از آن جهت اهمیت دارد که بالاترین قدرت پیشرانه‌ی بنزینی در دور موتور ۷۸۰۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید، پس لازم است که در ابتدای حرکت یا هر زمان دیگر که لازم باشد، موتورهای الکتریکی هماهنگ با پیشرانه‌ی بنزینی، تامین‌کننده‌ی قدرت خودرو باشند.

کونیگزگ رگرا

فناوری انتقال نیروی مستقیم (Direct Drive) که اختصاصا توسط تیم مهندسی کونیگزگ ساخته شده و به KDD معروف است، فاقد جعبه‌دنده‌ی چند سرعته‌ی معمولی و صرفا تک دنده است که با نسبت انتقال دور ۲.۷۳ به یک کار می‌کند. خودروی رگرا حتی دنده‌ی عقب ندارد و به هنگام نیاز به حرکت در جهت عکس، موتور الکتریکی آن چپگرد می‌شود. سیستم KDD نه‌ تنها شتاب‌ خودرو را افزایش می‌دهد که در مقایسه با یک گیربکس ۷ سرعته‌ی دوکلاچه (که مورد نیاز چنین خودرویی است) هم ۸۸ کیلوگرم وزن کمتری دارد.

کونیگزگ رگرا

دو دستگاه رگرا که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در معرض دید عموم قرار گرفت، بدنه تمام فیبر کربن دارند که یکی به رنگ سبز با کابین قهوه‌‌ای و دیگری با ترکیبی از فیبرکربن سیاه و قرمز موسوم به Candy Apple Red ساخته شده‌اند. نسخه‌ی سبز رنگ به دلیل داشتن رینگ‌های کربنیک طرح ترازکس که به تازگی توسط خود کونیگزگ ساخته شده‌اند نسبت به مدل قرمز، دارای سطح بالاتری از آپشن‌ها محسوب می‌شود. رگرای استاندارد با قیمت ۲.۳۴ میلیون دلار فروخته می‌شود و تمامی ۸۰ نسخه‌ی آن دارای سقفی هستند که قابل برداشتن و قرار گرفتن در صندوق جلو است.

کونیگزگ رگرا
کونیگزگ رگرا
کونیگزگ رگرا
کونیگزگ رگرا
کونیگزگ رگرا
کونیگزگ رگرا
کونیگزگ رگرا
کونیگزگ رگرا
کونیگزگ رگرا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات