سوزوکی سوئیفت 2017 با امکان سفارش سیستم هیبریدی، معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
نمایشگاه خودرو ژنو میزبان معرفی جدیدترین محصول کمپانی سوزوکی بود. این خودرو جدید نسبت به نسل قبلی‌ خود بزرگ‌تر و کاربردی‌تر است.
تبلیغات

خودرویی جدید سوزوکی سوئیفت در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد. این در حالی است که فروش این محصول از سه ماه دیگر در بریتانیا آغاز خواهد شد.

سوزوکی سوئیفت

سوزوکی سوئیفت ۲۰۱۷ نسبت به مدل قبلی خود سبک‌تر و قدرتمندتر بوده و فضای داخلی آن هم کمی بزرگ‌تر شده است. تولید این خودرو گامی بزرگ برای برند ژاپنی مورد بحث به‌شمار می‌رود و در واقع این کمپانی با معرفی سوئیفت جدید به رقابتی وارد شده که شرکت فورد در آن کلاس خودرویی مطرح به نام فیستا دارد.

طراحان سوزوکی بخش خارجی سوئیفت جدید را به نحوی طراحی کرده‌اند تا شیشه‌ی جلویی این خودرو بزرگ‌تر شود و علاوه بر این جزئیات بیشتری در طراحی چراغ‌های جلو اعمال شده است. سوئیفت نسبت به مدل قبلی خود از نظر ارتفاع ۱۵ میلی‌متر کوتاه‌تر است اما سوزوکی مدعی شده که با کم‌تر شدن ارتفاع صندلی‌ها، فضای خوبی در اتاق این خودرو ایجاد شده است.

سوزوکی سوئیفت

خودرو مورد اشاره بر پایه‌ی نسل جدید پلتفرمی به‌نام هارتکت ساخته شده است. طول سوئیفت ۲۰۱۷ نسبت به نسل قبلی این محصول ۱۰ میلی‌متر کم‌تر شده اما چرخ‌های این خودرو با گوشه‌های بدنه فاصله‌ی کم‌تری دارد و همین امر باعث شده تا فاصله‌ی بین دو محور آن ۲۰ میلی‌متر افزایش یابد.

افزایش ۴۰ میلی‌متری عرض این خودرو در کنار تغییرات دیگر به افزایش ۲۵ درصدی فضای کابین کمک کرده‌اند و فضای صندوق بار این خودرو نیز از ۲۰۰ لیتر به ۲۵۴ لیتر افزایش یافته است. به دلیل بهینه‌سازی‌های اعمال شده در بدنه‌ی این مدل برای یک طرح پنج در، سوار شدن و پیاده شدن از این ماشین راحت‌تر شده است. دستگیره‌های درهای پشتی این خودرو مخفی بوده و دستگیره‌ها بر روی ستون C آن نصب شده‌اند.

سوئیفت ۲۰۱۷ در سه مدل SZ3، SZ-T و SZ5 تولید شده که دو مدل از نوع بنزینی و یکی مجهز به سیستم محرکه‌ی هیبریدی است. این خودرو با دو جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی و شش سرعته‌ی خودکار عرضه خواهد شد.

مدل SZ3 از یک پیشرانه‌ی دوال‌جت ۱.۲ لیتری چهار سیلندری بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند نیرویی معادل ۸۹ اسب‌بخار تولید می‌کند و مصرف سوخت آن برابر با ۴.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این مدل در هر کیلومتر ۹۸ گرم کربن‌دی‌اکسید تولید می‌کند. از جمله امکانات سوئیفت SZ3 می‌توان به شش کیسه‌ی هوا، سیستم تهویه‌ی مطبوع، فرمان با روکش چرمی، رادیو دیجیتال با بلوتوث و اسپیکرهای جلویی الکتریکی اشاره کرد که به طور استاندارد در داخل ماشین قرار داده شده‌اند. سوزوکی در این خودرو از رینگ‌های ۱۵ ایمچی آلومینیومی و چراغ‌های ال‌ای‌دی استفاده کرده است.

مدل SZ-T از یک پیشرانه‌ی بوسترجت ۱.۰ لیتری بهره می‌برد که مجهز به توربوشارژر بوده و ۱۰۹ اسب‌بخار قدرت توان دارد. انتشار کربن دی‌اکسید توسط این خودرو ۱۰۴ گرم در هر کیلومتر است و مصرف سوخت آن نیز برابر با ۴.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. از دیگر ویژگی‌های این مدل نیز می‌توان به دوربین پشتی، یک صفحه‌ی لمسی ۷ اینچی، سیستم کارپلیاپل و اندروید اتو اشاره کرد. چرخ‌های این مدل از جنس آلیاژ و ۱۶ اینچی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، مدل مورد اشاره از چراغ‌های مه‌شکن بهره می‌برد.

اما نسخه‌ی گران‌تر سوئیفت ۲۰۱۷، SZ5 نام دارد که امکان سفارش قوای محرکه‌ی هیبریدی نیز در دسترس است. این نسخه از پیشرانه‌ی بوسترجت در کنار موتور الکتریکی بهره می‌برد که به واسطه‌ی سیستم احیاکننده‌ی توان اتلافی ترمز، انرژی الکتریکی ایجاد کند. میزان تولید کربن‌دی‌اکسید SZ5 برابر با ۹۷ گرم در هر کیلومتر اعلام شده است. به دلیل ساختار فشرده‌ی سیستم هیبریدی، افزودن آن تنها ۶.۲ کیلوگرم به وزن نهایی خودرو اضافه خواهد گرد. امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک موسوم به Allgrip نیز در مدل SZ5 مجهز به موتور ۱.۲ لیتری، وجود دارد.

سوئیفت SZ5 همچنین مجهز به نمایشگر ۴.۲ اینچی است. در این نمایشگر از تکنولوژی جدید دستیار راننده استفاده شده است. این سیستم می‌تواند با استفاده از یک دوربین تک‌رنگ و سنسور لیزر، محیط روبروی خودرو را حتی در تاریکی شب شناسایی کند. این سیستم در صورت شناسایی احتمال برخورد خودرو با موانع مختلف ابتدا به صورت بصری و صوتی به راننده هشدار خواهد داد و در صورتی که راننده متوجه نشود، سیستم به طور خودکار اقدام به ترمزگیری می‌کند تا از تصادف جلوگیری شود. از دیگر تکنولوژی‌های ایمنی موجود در سوئیفت ۲۰۱۷ می‌توان به سیستم جلوگیری از خروج از مسیر و هشدار نوربالا در کنار کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

فروش مدل جدید سوزوکی سوئیفت از تاریخ یک ژوئن آغاز خواهد شد. قیمت این محصول هنوز تایید نشده اما انتظار می‌رود این خودرو نسبت به مدل قبلی خود کمی گران‌تر باشد. به همین دلیل گفته می‌شود قیمت مدل پایه‌ی آن از ۸۹۹۹ یورو شروع می‌شود. لازم به ذکر است که این خودرو در کارخانه‌ی ساگارا سوزوکی در کشور ژاپن تولید می‌شود.

به گفته مدیر ایران خودرو، سوزوکی سوئیفت سال آینده در ایران نیز عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست کدام مدل این خودرو در کشورمان به فروش خواهد رسید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات