سه ویژگی‌ اندروید 8.0 فاش شد

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سه مورد از امکانات جدید و جذاب نسخه‌ی ۸.۰ سیستم‌عامل اندروید فاش شده است.
تبلیغات

بر اساس جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده در وب‌سایت توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل اندروید، کمتر از دو درصد کاربران این پلتفرم از نسخه‌ی ۷.۰ که جدیدترین نسخه‌ی اندروید است استفاده می‌کنند. اما این موضوع باعث نشده که گوگل انتشار نسخه‌های جدید‌تر سیستم‌عامل موبایلی خود را متوقف کند. اواخر ماه گذشته یکی از مدیران این شرکت در حساب توییتر خود در پاسخ به روزنامه‌نگاری به سبکی زیرکانه نسخه‌ی بعدی اندروید را تبلیغ کرده است.

اینکه گوگل بخواهد نام در نظر گرفته شده برای نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل اندروید را به این زودی‌ها فاش کند، چندان مرسوم نیست، اما در روز سه‌شنبه، وب‌سایت VentureBeat یکسری اطلاعات در مورد نسخه‌ی بعدی اندروید منتشر کرد که ظاهرا برخی از این جزئیات فاش شده واقعی هستند.

بنا به اعلام منبع VentureBeat سه مورد از ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، احتمالا بخشی از به‌روزرسانی اندروید O است که اواخر سال جاری منتشر خواهد شد. اولین قابلیت کپی‌لس (Copy Less) نام دارد. این ویژگی در واقع می‌تواند اطلاعات مورد نظر شما که قصد کپی آن را دارید از منابع شناسایی کرده و به‌طور خودکار آن‌ها را کپی کند تا بتوانید در یک سند متنی یا ایمیل از اطلاعات کپی شده استفاده کنید. VentureBeat برای درک بهتر این قابلیت مثالی آورده که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.

اگر شما و یکی از دوستانتان در مورد اینکه در چه مکانی شام بخورید با یکدیگر چت کرده باشید و سپس یک رستوران خوب از طریق اپلیکیشن Yelp بیابید، در این هنگام وقتی مجددا به مکالمه‌ با دوست خود بازگردید و «it's at» را تایپ کنید، سیستم‌عامل اندروید به طور خودکار در صفحه‌کلید جی‌بورد آدرس کامل رستوران یاد شده را پیشنهاد می‌کند تا بتوان با یک تپ آن آدرس را در مکالمه‌ی خود وارد کنید.

در این روش از نظر تئوری شما هیچ اطلاعاتی را کپی و سپس الصاق نخواهید کرد. مطمئنا هیچ‌کس تمایلی به کپی کردن اطلاعات زیاد و مختلف و سپس الصاق کردن همه یا بخشی از آن اطلاعات ندارد و با قابلیت جدید اندروید ۸.۰ که به آن اشاره شد، بسیاری از مواقع دیگر نیازی به کپی و الصاق دستی اطلاعات نخواهید داشت.

دومین ویژگی شایعه شده در واقع به‌طور مستقیم از پلتفرم اپل به اندروید آمده است. این ویژگی باعث می‌شود با تپ کردن روی یک آدرس در یک پیام اپلیکیشن گوگل‌مپز به طور خودکار باز شده و موقعیت مکانی آدرس یاد شده را نشان خواهد داد. این قابلیت از چند سال قبل به سیستم‌عامل آی‌اواس اضافه شده و بنابراین به‌نظر می‌رسد وقت آن رسیده که در سیستم‌عامل اندروید نیز شاهد چنین امکانی باشیم. متاسفانه برخی از منابع این قابلیت را تایید نکرده یا این مورد را رد کرده‌اند که آدرس‌ها در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان شخص‌ثالث توسط سرویس نقشه‌های گوگل باز شوند.

در نهایت بنا به اعلام منبع این خبر گفته شده که اندروید ۸.۰ مجهز به ویژگی‌های ژست‌های حرکتی خواهد بود. یکی از این ژست‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا با کشیدن حرف C روی نمایشگر، بتوانند اپلیکیشن مخاطبان را باز کنند. منبع یاد شده می‌گوید که این ژست‌ها احتمالا با تاخیر به نسخه‌ی بعدی اندروید اضافه خواهند شد و به همین دلیل بهتر است نفس‌تان را برای اضافه شدن این مورد در سینه حبس نکنید.

نظر شما در مورد قابلیت‌های مورد اشاره برای اندروید O چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات