مرسدس AMG GT معرفی شد؛ سوپراسپرت چهاردر بنز برای رقابت با پورشه پانامرا

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
سال گذشته AMG GT در کلاس اسپرت‌های دونفره معرفی شد و با این که اولین مدل اختصاصی AMG بود، با استقبال بازار و منتقدین مواجه شد. حال AMG طرح مفهومی جدیدی در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرده است.
تبلیغات

برند AMG حالا، پنجاه سالگی خود را جشن می‌گیرد و سعی می‌کند با نشان دادن آینده‌ای روشن از مدل‌های خود، دیگر یک تیونر صرف برای محصولات مرسدس بنز نباشد. با این تفاسیر مدل مفهومی جدید آن‌ها با رنگ سرخ جذابی که دارد، یک حرکت تاریخی برای AMG محسوب می‌شود. درحالی‌که پورشه با آوردن چندین پانامرای مختلف، سعی کرده است نمایشگاه ژنو را به تسخیر خود درآورد، سالن مرسدس و AMG با معرفی یک مدل مفهومی جذابیت بیشتری برای بازدیدکنندگان داشته است. حتی حضور ۶ مدل مختلف پورشه ۹۱۱ و یک نسخه‌ی مفهومی از آن، نتوانست روز اول نمایشگاه را برای پورشه، به اندازه‌ی مرسدس AMG باشکوه کند.

مرسدس بنز AMG GT

از نظر کارشناسان، مدل جدیدی که امروز توسط AMG معرفی شد، در صورت تولید انبوه رقیب قدرتمندی برای پورشه پانامرا خواهد بود. هرچند طراحی این خودرو نگاهی عمیق به تاریخچه‌ی AMG و مدل‌های مسابقه‌ای مرسدس بنز دارد و از جلوپنجره‌ی موسوم به پان‌امریکن که مخصوص این برند است، استفاده می‌کند.

مرسدس بنز AMG GT

کنتراست بالای رنگ قرمز در کنار سیاهی فیبر کربن بدنه، زیبایی خاصی به این خودرو می‌دهد، چرا که نه‌تنها سقف از شیشه‌ای تیره ساخته شده است که در بخش پایینی AMG مثل سپرها و رکاب هم قطعات فیبرکربن وجود دارد. همانند آنچه در مدل مفهومی بنتلی EXP12 دیده‌ایم، در طرح AMG خبری از آینه بغل نیست و دوربین جایگزین آن شده است که علاوه بر ظاهری مدرن، آیرودینامیک را افزایش می‌دهد. در این مدل، درها نیز فاقد دستگیره هستند و با لمس دست، بیرون می‌آیند.

مرسدس بنز AMG GT

توبیاس موئرز (Tobias Moers) مدیرعامل AMG در نمایشگاه ژنو گفت:

مدل مفهومی ما، ترکیبی از  تجربه‌ی بی‌نظیر رانندگی و بالاترین راندمان یک خودروی اسپرت چهاردر است که با قوای محرکی متشکل از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی کار می‌کند. ما از باتری‌هایی استفاده کرده‌ایم که بسیار سبک هستند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۳ ثانیه را ممکن می‌کنند. قدرت این خودرو بیش از ۸۰۰ اسب بخار است و کاملا یک سوپراسپرت محسوب می‌شود.
مرسدس بنز AMG GT

شنیده شده که AMG در مدل مفهومی خود از نسل جدید جعبه دنده‌های مرسدس بنز استفاده کرده است که چند کلاچه هستند و با نام اسپیدشیفت MCT شناخته می‌شوند. مسلما این خودرو مجهز به فناوری دودیفرانسل هوشمند مرسدس موسوم به 4Matic و عملکرد پیشرانه‌ی آن تحت تأثیر تجربه‌ی تیم فرمول یک مرسدس AMG – پتروناس است. در سال‌ها اخیر بخش HPP مخفف High Performance Powertrains در شرکت AMG وظیفه‌ی طراحی و بهینه‌سازی سیستم‌های هیبرید را بر عهده داشته و با همکاری بخش موتوراسپرت و تیم فرمول یک مرسدس، نتایج تحقیقات خود را مورد آزمون عملی در مسابقات مختلف قرار داده است.

مرسدس بنز AMG GT

نسل آینده‌ی پیشرانه‌های هیبریدی مرسدس بنز، شتاب‌گیری عالی را اولین هدف خود قرار داده است و با این هدف، شارژ بودن کامل باتری‌ها را به هنگام حرکت خودرو تضمین می‌کند تا با هر فشار لحظه‌ای به پدال گاز، خودرو بالاترین میزان قدرت و گشتاور را به کمک موتور الکتریکی در اختیار داشته باشد. در این پیشرانه، تا زمانی که بنزین در باک وجود داشته باشد، باتری‌ها کاملا شارژ و آماده‌ی پاسخ به نیاز راننده هستند.

مرسدس بنز AMG GT
مرسدس بنز AMG GT
مرسدس بنز AMG GT
مرسدس بنز AMG GT
مرسدس بنز AMG GT

در  پایان تیزر رسمی این خودروی دیدنی هم آورده شده است که پیشنهاد می‌کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات