لامبورگینی اونتادور S با قدرت ۷۳۰ اسب بخار در نمایشگاه ژنو رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
لامبورگینی از نسخه‌ی جدید اونتادور در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. این مدل که اونتادور S نام دارد، می‌تواند ۷۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند.
تبلیغات

لامبورگینی اونتادور S مدل ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودروی ژنو حاضر شده  است و گفته می‌شود که در بهار سال آینده به دست مشتریان خود در بریتانیا می‌رسد. این خودرو از سپری جدید با ظاهری خشمگین برخوردار است که به‌منظور شکافتن هوا طراحی شده. اونتادور جدید می‌تواند ۱۳۰ درصد بیشتر از مدل قبلی نیروی رو به پایین در دماغه‌ی خود تولید کند. باله‌ی عقب توانایی تغییر در سه وضعیت دارد و نیروی رو به پایین را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. درعین‌حال این باله در بهترین حالت خود می‌تواند نیروی باد را تا ۴۰۰ درصد بکاهد.

لامبورگینی اونتادور S

اونتادور اس دارای یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی ۶.۵ لیتری با قدرت ۷۳۰ اسب بخار است که نسبت به مدل پیشین خود ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. گشتاور اونتادور S در حدود ۶۹۰ نیوتون متر است و می‌تواند در مدت‌زمان ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این ابر خودرو ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است. لامبورگینی برای دستیابی به این ارقام، دست به تعدیل سیستم مکش هوای ورودی و زمان‌بندی سوپاپ‌ها زده است. با این کار، حداکثر دور موتور از ۸۳۵۰ به ۸۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد.

این قدرت خیره‌کننده از طریق یک گیربکس هفت سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. طبق گفته‌ی لامبورگینی، سیستم اگزوز جدید این خودرو نسبت به مدل قبل ۲۰ درصد سبک‌تر شده است.

لامبورگینی اونتادور S

وزن لامبورگینی اونتادور اس مانند مدل پیشین، ۱۵۷۵ کیلوگرم است؛ اما نسبت قدرت به وزن آن به میزان ۲۵ اسب بخار افزایش یافته است. این خودرو به‌مانند سابق روی یک شاسی فیبر کربنی سوار شده، اما برای اولین بار است که لامبورگینی از سیستم جدید فرمان پذیری چهار چرخ در این سری از محصولات خود استفاده می‌کند. گفته می‌شود اونتادور اس به لطف این سیستم چابک‌تر شده است و پایداری بهتری در سرعت‌های بالا دارد. به‌علاوه، مانور پذیری خودرو در سرعت‌های پایین بهبود یافته است.

استفاده از بازوهای جدید سیستم تعلیق و دمپرهای الکترومغناطیسی اونتادور، این خودرو را در واکنش به ناهمواری‌های جاده سریع‌تر کرده است. به‌علاوه سیستم ضربه‌گیر متغیر و فنرهای عقب، فرمان پذیری چرخ‌های پشتی را تعدیل کرده‌اند.

لامبورگینی اونتادور S

افزون بر این، اونتادور S مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است که به ادعای لامبورگینی به واکنش‌های سریع‌تر خودرو کمک می‌کند. لامبورگینی مجدداً به سنت قبلی خود بازگشته و در سیستم چهارچرخ محرک خود، امکان انتقال تا ۹۰ درصد از گشتاور را به محور عقب میسر کرده است. درنتیجه خودرو سریع‌تر شده و فرمان پذیری آن نیز بهبود می‌یابد.

اونتادور S به سه حالت رانندگی استرادا (خیابان)، اسپرت و کورسا (مسابقه)، یک حالت جدید به نام Ego نیز افزوده است. این حالت به راننده امکان سفارشی‌سازی وضعیت پیشرانه و سیستم تعلیق را می‌دهد.

لامبورگینی اونتادور S

در داخل کابین یک صفحه‌نمایش لمسی TFT با نرم‌افزار Apple Carplay مشاهده می‌شود. استفانو دومنیکالی، مدیرعامل لامبورگینی، می‌گوید:

نسل جدید اونتادور، نمایش دستیابی به فناوری‌ها و عملکردی جدید در توسعه‌ی ابر خودروها است. هماهنگی خاصی در طراحی، فناوری‌های پیشرفته و پویایی رانندگی در اونتادور S مشاهده می‌شود. این ویژگی‌ها سبب می‌شوند ابر خودروها به مرحله‌ی جدیدی ارتقاء یابند.
لامبورگینی اونتادور S

اونتادور S جایگزین مدل پیشین شده است و قیمت پایه‌ی آن از ۳۳۰ هزار دلار آغاز می‌شود. این رقم در مقایسه با قبل، ۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات