مرسدس‌ بنزهای منصوری در ژنو به رقابت برابوس می روند

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی منصوری در نمایشگاه خودرو ژنو امسال هشت محصول جدید به نمایش گذاشته است که سه عدد از آن‌ها از خودروهای برند مرسدس بنز هستند و این امر بیانگر رقابت این کمپانی با برابوس است.
تبلیغات

کمپانی منصوری به‌ خاطر پیاده کردن مهارت‌های فنی و طراحی خود روی تعداد زیادی از خودروهای مختلف مشهور است. این کمپانی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ از سه شاهکار جدید خود که از مدل‌های کاملا متفاوت مرسدس بنز انتخاب شده‌اند، رونمایی کرده است.

منصوری

قابل توجه‌ترین خودرو در میان سه مدل به نمایش درآمده در نمایشگاه، Gronos Black Desert نام دارد که در واقع نتیجه‌ی تغییرات منصوری روی مدل شاسی بلند G500 4×4 است. اگرچه این خودرو یک وسیله‌ی نقلیه‌ی تمام عیار است، اما منصوری با اضافه کردن کیت بدنه‌ی عریض و تغییر گلگیرهای زمخت با گلگیرهای آیرودینامیک، که به‌طور کامل توسط کمپانی منصوری و از جنس فیبر کربن تولید شده‌اند، نمای این خودرو را تغییر داده است. علاوه بر تغییرات ظاهری، منصوری با بهبود پیشرانه‌ی ۴ لیتری هشت سیلندر این خودرو و به‌کارگیری آلومینیوم در آن، معادل ۶۲ اسب بخار به قدرت این غول آلمانی افزوده است.

منصوری

علاوه بر کلاس G، منصوری به سراغ تغییر کلاس V نیز رفته است و آن را به یک اتاق درجه یک در روی جاده تبدیل کرده است. در رنگ‌آمیزی بدنه‌ی ون به نمایش درآمده در غرفه‌ی منصوری از دو رنگ متفاوت استفاده شده و اجزای آیرودینامیکی مختلفی به آن اضافه شده است. پیشرانه‌ی این ون نیز دست‌خوش تغییراتی شده و مهندسان منصوری بهبودهایی در آن انجام داده‌اند. اما شاید تغییر محسوس و اصلی در این ون را بتوان به فضای داخلی آن خلاصه کرد. در فضای پشتی این ون دو صندلی راحت، یک یخچال کوچک و یک سیستم سرگرمی قرار داده شده است. تمام قسمت‌های فضای داخلی این خودرو با چرم، پارچه‌ی آلکانتارا و چوب تزئین شده است.

منصوری

سومین خودروی مرسدس منصوری، مدل بهبود یافته‌ی S63 AMG کانورتبل است که نام Black Edition برای آن برگزیده شده است. در حقیقت این خودرو نسل جدید نسخه‌ی محدود Platinum Edition است. کمپانی منصوری ظاهر این خودرو را نیز بهبود بخشیده و در آن از کیت آیرودینامیکی فیبر کربنی که شامل یک مجرای ورود هوای NACA روی کاپوت می‌شود، استفاده کرده است. ارتفاع این خودرو نسبت به نمونه‌ی استاندارد کمتر است و تغییرات منصوری روی بدنه‌ی این خودرو سبب عریض‌تر شدن آن به اندازه‌ی ۵ سانتی‌متر شده است. این شاهکار منصوری ۸۲۸ اسب بخار قدرت دارد که به راحتی نمونه‌ی استاندارد ۵۷۷ اسب بخاری را پشت سر می‌گذارد و مستقیما به رقابت با برابوس می‌پردازد. تمام قدرت این خودرو به رینگ‌های آلومینیومی ۲۲ اینچی منتقل می‌شود و این خودرو را قادر می‌سازد تا در عرض ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعتی معادل ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

منصوری
منصوری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات