تبلت های هیبریدی باعث بهبود بازار پی سی می‌شوند

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین گزارش IDC‌ نشان از این دارد که با وجود کاهش استقبال از تبلت‌هایی نظیر آیپد، محصولات هیبریدی در حال بهبود وضعیت بازار پی‌سی هستند.
تبلیغات

بدون شک افول بازار پی‌سی در چند سال اخیر بر کسی پوشیده نیست، بطوریکه بسیاری بر این باور بودند که ایده‌ی دوران پست پی‌سی که پس از رونمایی اپل از آیپد مطرح شد، در حال جان گرفتن است. رونمایی از آیپد و استقبال از این محصولات در سال‌های ابتدایی بسیاری را متقاعد کرده بود که دوران پست‌ پی‌سی وعده داده شده توسط استیو جابز در حال آغاز است و در سال‌های آینده تبلت‌ها بصورت کامل جایگزین پی‌سی‌ها می‌شوند.

آخرین آمارهای ارائه شده توسط IDC نشان از این دارد پی‌سی‌ها در حال بازیابی وضعیت خود هستند، حال آنکه فروش تبلت‌هایی نظیر آیپد اپل نیز روندی نزولی را در پیش گرفته است. براساس گزارش‌ منتشر شده، تبلت‌های هیبریدی به میزان فروشی دست یافته‌اند که فراتر از فروش پی‌سی‌ها تا سال ۲۰۲۱ میلادی است.

اطلاعات ارائه شده توسط IDC نشان از این دارد که ضعیف‌ترین گروه از محصولات خانواده‌ی پی‌سی متعلق به رایانه‌های دسکتاپ و دیتاسنتر است که کاهشی ۲.۸ درصدی را بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ تجربه خواهد کرد. این میزان کاهش را باید بسیار کمتر از کاهش میزان عرضه‌ در سال‌های گذشته خواند که بخشی از آن در گرو تقاضای بالا برای فرم‌فکتورهای مورد نظر در سال ۲۰۱۶ میلادی است.

گزارش IDC

بخشی از افزایش تقاضا در سال ۲۰۱۶ را باید به دلیل فروش خوب نوت‌بوک‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ بدانیم که رشد خوبی را تجربه کرده است. IDC انتظار دارد تا فروش نوت‌بوک‌ها بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ با افزایشی ۰.۷ درصدی همراه شود که بسیار بهتر از پیش‌بینی‌های قبلی به عمل آمده است.

فروش تبلت‌های معمولی موجود در بازار نظیر آیپد نیز همچنان روند نزولی خود را حفظ خواهند کرد، بطوریکه انتظار می‌رود این تبلت‌ها تا سال ۲۰۲۱ شاهد کاهش فروش ۶.۵ درصدی باشند. اصلی‌ترین گجتی که این روزها فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کند، تبلت‌های هیبریدی است. براساس گزارش IDC، تبلت‌های جداشدنی طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ شاهد رشدی ۲۱.۲ درصدی خواهند بود.

جیتش اوبرانی، تحلیل‌گر ارشد IDC در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

کاربران در حال مهاجرت از تبلت‌های قدیمی معمولی به سمت تبلت‌هایی با ماژول‌های جداشدنی نظیر کیبورد هستند. همزمان با گرایش کاربران به سمت تبلت‌های هیبریدی، این محصولات نیز با قابلیت‌هایی نظیر داشتن فرم‌فکتور باریک، کیبورد و قلم جداشدنی و همچنین ویژگی‌های دیگر راهی بازار شده و نظر بسیاری را به سمت خود جلب کرده‌اند.

با توجه به استقبال از تبلت‌های هیبریدی به نظر می‌رسد آنچنان که باید، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نتوانسته‌اند جای پی‌سی‌ها را برای تولیدکنندگان محتوا پرکنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات