مدیر ارشد عملیاتی گوشی های سری پی هواوی: 6 گیگابایت رم غیر ضروری است

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی مدیر ارشد عملیاتی گوشی‌های سری هواوی پی ۱۰، استفاده از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم برای گوشی‌های امروزی خیلی زیاد است.
تبلیغات

هواوی در چند سال اخیر سعی کرده تا چندان وارد نبرد مشخصات فنی نشود و ریچارد یو مدیرعامل این کمپانی قبلا گفته بود که استفاده از رزولوشن QHD در یک گوشی‌هوشمند ۶ اینچی فایده‌ای ندارد. حال می‌دانیم که هواوی نهایتا در این زمینه تسلیم شده و چندین گوشی‌هوشمند با رزولوشن QHD تولید و روانه‌ی بازار کرده است. جالب است بدانید که برخی گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر QHD این شرکت، کوچک‌تر از ۶ اینچ هستند.

حالا نبرد بر سر اضافه کردن میزان رم در گوشی‌های هوشمند در بین شرکت‌ها بالا گرفته است و همین شرایط باعث شده تا امروزه استفاده از ۴ گیگابایت رم پردازشی در گوشی‌های هوشمند از نظر عملکرد و قیمت معقول به‌نظر برسد. لائوس شی، مدیر ارشد عملیاتی گوشی‌های سری هواوی پی ۱۰ در حساب کاربری‌اش در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو اعلام کرده که گوشی‌های هوشمند هواوی با ۴ گیگابایت رم بسیار روان و خوب عمل می‌کنند و در بسیاری از مواقع برای کاربران وجود این میزان رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی بهتر از وجود ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی است. وی در پست خود در ویبو رقابت در اضافه کردن رم در گوشی‌های امروزی را به جنگ سرد ایالات متحده‌ی آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی برای سلطه بر جهان تشبیه کرده است. شی همچنین اعلام کرده که وجود ۶ گیگابایت یا حتی ۸ گیگابایت رم در یک گوشی‌هوشمند فقط از نظر روانی می‌تواند راحتی بیشتری برای کاربران ایجاد کند. اضافه کردن رم بیش از ۴ گیگابایت فقط باعث اضافه شدن بی‌دلیل هزینه‌های ساخت می‌شود و در نتیجه کاربر برای خرید یک گوشی مجبور به پرداخت هزینه‌ای بیشتر خواهد شد. اما لائوس شی در نهایت گفته که اگر افرادی قصد دارند پول بیشتری برای خرید یک دستگاه بسیار با کیفیت و رده‌بالا پرداخت کنند، در این شرایط می‌توانند نگاهی به برخی گوشی‌های هواوی که از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برند، داشته باشند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات