آغاز نهمین دوره‌ مسابقه بین‌ المللی «نبرد هوش مصنوعی شریف»

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مسابقات بین‌المللی «نبرد هوش مصنوعی شریف» در نهمین دوره‌ی خود آغاز به کار کرده است.
تبلیغات

نهمین دوره‌‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی «نبرد هوش مصنوعی شریف»، پس از هشت دوره برگزاری متوالی و موفق، امسال نیز آغاز به کار کرده است. این مسابقات توسط انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف (SSC) برگزار می‌شود و جزو شناخته‌ شده‌ترین و معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی بین دانشگاهی در سطح کشور است که از دوره‌ی هشتم به صورت بین‌المللی به کار خود ادامه می‌دهد.

این مسابقه، در واقع مسابقه‌ی «نبرد به زبان جاوا» سابق است که تا دوره‌ی هفتم با این عنوان به حیات خود ادامه داد. در دوره‌ی هفتم از این مسابقه بود که با تلاش تیم فنی، زبان‌های C++ و پایتون علاوه بر زبان جاوا، به زبان‌های پشتیبانی شده در مسابقه افزوده شدند و به این ترتیب از دوره‌ی هشتم این مسابقه با عنوانی جدید به کار خود ادامه داد.

اگرچه این مسابقه،‌ نسبت به سایر مسابقات برنامه‌نویسی با تمرکز بیشتری بر هوش مصنوعی برگزار می‌شود، اما جهت شرکت در آن دارا بودن حداقل اطلاعات و دانش از علم هوش مصنوعی کافی است و داشتن مهارت برنامه‌نویسی مناسب مهم‌ترین پیش‌نیاز شرکت در آن است. در واقع اگرچه دارا بودن دانش هوش مصنوعی می‌تواند منجر به عملکرد بهتر شرکت‌کنندگان در مسابقه شود، اما لازمه‌ی حیاتی این مسابقه تلقی نمی‌شود.

این مسابقه به صورت رقابت تیم‌های سه‌نفره در دو مرحله‌ی غیرحضوری و حضوری برگزار می‌شود. در مرحله‌ی غیرحضوری، تیم‌های شرکت‌کننده، در بازی طراحی شده توسط تیم فنی مسابقه، به رقابت با یکدیگر پرداختند. تیم‌های برتر در این مرحله، به مرحله‌ی حضوری مسابقه راه یافته و در رقابتی جذاب و پرهیجان که در دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. در انتها نیز به تیم‌های برتر مسابقه، جوایزی نفیس اهدا می‌شود.

مرحله غیرحضوری از تاریخ ۱۵ بهمن آغاز شد وتا دهم اسفندماه ادامه داشت. مرحله‌ی حضوری در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اسفندماه (دیروز و امروز) در حال برگزاری است. نشانی سایت مسابقه AIchallenge.sharif.edu است.

مسابقات هوش مصنوعی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات