خودرو خودران اوبر از شش چراغ‌ قرمز در سان فرانسیسکو عبور کرد

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروهای خودران شرکت اوبر با عبور از چراغ‌ قرمز نشان دادند که فناوری خودروهای خودران هنوز تکمیل نشده است.
تبلیغات

اجبار و عجله‌ی شرکت اوبر برای آزمایش خودروهای خودران و توسعه این فناوری و ورود هرچه سریع‌تر آن‌ها به خیابان‌ها، باعث شده است که «برنامه خودروهای خودران» در سان‌فرانسیسکو ناموفق باشد.

در دسامبر سال ۲۰۱۶ خودروی خودران Volvo XC90 شرکت Uber از یک چراغ‌ قرمز عبور کرد و دوربین موجود در خودرو این اتفاق را ضبط کرد. کارمندان اوبر به‌صورت ناشناس به خبرگزاری نیویورک تایمز اعلام کردند که این خودروها از پنج چراغ‌ قرمز دیگر نیز عبور کرده‌اند و این خبر بسیار بدی برای اوبر خواهد بود.

چلسی کهلر، سخنگوی اوبر می‌گوید در فیلم گرفته‌شده کاملا مشخص است که اپراتور خودرو می‌توانست در کار خودرو (حالت خودران) دخالت کند و باعث جلوگیری عبور این خودرو از چراغ‌ قرمز شود.

او ادامه می‌دهد: «فن‌آوری خودروهای خودران به دخالت انسانی نیاز دارد. اپراتور خودرو زمان کافی برای دخالت و جلوگیری از این اتفاق داشته است؛ اما در جلوگیری از این کار ناموفق بوده و پس‌ازاینکه خودرو از چراغ رد شده است، توانسته عملکرد خودرو را به دست بگیرد و خودرو را به پشت خط عابر پیاده هدایت کند.»

بخش وسایل نقلیه موتوری (DMV) کالیفرنیا اعلام کرد که ماه‌ها قبل از شروع به کار خودروهای خودران به  اعلام کرده است که باید برای ورود خودروهای خودران ولوو به خیابان‌های کالیفرنیا پس از انجام آزمایش‌های لازم، مجوز خودروهای خودران دریافت کند.

با وجود این موضع، اوبر بدون نیاز به دریافت مجوزهای لازم شروع به آزمایش خودروهای خودران در خیابان‌های شهر کرده است. پس از آن‌که اوبر درخواست DMV برای جمع‌آوری خودروهای خود از سطح خیابان‌ها را قبول نکرد، مجبور شد به آریزونا برود و در آن‌جا آزمایش‌های خود را انجام دهد تا DMV ممنوعیت استفاده از خودروهای خودران جدید SUV شرکت اوبر را لغو کند. 

توسعه‌ی بسیار سریع فن‌آوری خودروهای خودران شرکت اوبر باعث شده است که برای این شرکت، پرونده‌ی قضایی ایجاد شود.

لینک دانلود

 آیا خودروهای خودران Uber باید از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری شوند؟ آیا به آزمایش‌های بیشتری نیاز است؟

نظر خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات