فیسبوک در حال آزمایش دکمه Dislike در اپلیکیشن مسنجر است

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک در نهایت به درخواست‌های متعدد کاربران پاسخ داده و در حال آزمایش دکمه‌ی Dislike در اپلیکیشن مسنجر است.
تبلیغات

فیسبوک در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد واکنش‌های بیشتری به متن‌ها و پیام‌ها بدهند. با استفاده از قابلیت جدید، کاربران برای ابراز نارضایتی خود می‌توانند به راحتی از دکمه‌ی دیسلایک استفاده کنند.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که اپلیکیشن پیام‌رسان فیسبوک یعنی Messenger در حال آزمایش و بررسی قابلیت‌های مختلف برای ابراز احساسات کاربران است. این قابلیت مانند اپلیکیشن iMessage اپل است. کاربر با انتخاب یک پیام می‌تواند شکلک‌های (emoji) مختلف مانند علامت لایک و دیسلایک و دیگر حالت‌ها را در پاسخ به آن ارسال کند. از طرفی، این قابلیت در چت‌های گروهی مانند اپلیکیشن Slack عمل می‌کند و واکنش کاربران مختلف به یک پیام به‌طور کامل مشخص خواهد بود. به عنوان مثال کاربر می‌تواند مشاهده کند که یک پیام چه تعداد شکلک خاص مانند Dislike دریافت کرده است.

فیسبوک در ارتباط با قابلیت جدید با یک خبرگزاری مصاحبه کرده است:

ما همیشه در حال بررسی قابلیت‌هایی هستیم تا بتوانیم مسنجر را به اپلیکیشنی جذاب تبدیل کنیم. قابلیت جدید یک آزمایش است تا به کاربران اجازه دهیم حالات روحی خود نسبت به یک پیام را با شکلک‌ها نشان دهند.

البته این قابلیت هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است و گروه‌های آزمایش اولیه در حال بررسی آن هستند. اگر این گروه‌ها قابلیت مورد نظر را تأیید و از آن استقبال کنند، می‌توان انتظار داشت که در بروزرسانی‌های بعدی Messenger، از شکلک‌ها برای نشان دادن حالات استفاده کنیم.

البته فیسبوک سال‌ها است که در مقابل اضافه کردن دکمه‌ی دیسلایک مقاومت کرده. دلیل این شرکت نیز ترس از افزایش منفی‌گرایی در شبکه‌ی اجتماعی و خصوصا در فیدهای خبری بوده است. به هر حال به نظر می‌رسد فیسبوک به این باور رسیده است که این دکمه درخواست‌های زیادی دارد و معنای آن در پایین پیام‌ها، چیزی بیشتر از یک کلمه «نه» ساده خواهد بود. همان‌طور که فیسبوک اعلام کرده است، مسنجر بیشتر برای برنامه‌ریزی رویدادها و قرارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت جدید می‌تواند برای این نوع استفاده بسیار کاربردی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات