شاهکار جدید رنج روور معرفی شد؛ ولار 2018

یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
آیا در ساخت شاسی‌بلندهای لوکس، برندی بهتر از لندروور وجود دارد؟ البته جواب دادن به این سؤال ساده نیست، اما به نظر می‌رسد این شرکت با رونمایی از مدل جدیدی از رنجروور به نام ولار، فصل جدیدی از تاریخ پرافتخار خود را آغاز کرده است.
تبلیغات

پیش‌تر با تاریخچه‌ی رنجروور در زومیت آشنا شده‌ایم. این خودرو که مهم‌ترین محصول لندروور محسوب می‌شود، بیش از ۴۷ سال است که در بازار جهانی محبوبیت دارد و امروزه در مدل‌های مختلف با بدنه و توانایی‌های فنی گوناگون تولید می‌شود. همان‌طور که همیشه از این خودرو انتظار داریم، طراحی بدنه و کابین مدل‌های جدید نسبت به زمان خود بسیار خلاقانه و نوگرا است و نه‌تنها از دیگران الگو نمی‌گیرد، که مورد تقلید رقبا هم واقع می‌شود. ولار خودروی جدیدی در سبد محصولات لندروور است که از نظر اندازه‌ی بدنه، بین ایووک (Evoque) و مدل اسپرت قرار می‌گیرد.

رنجروور ولار 2018

هرچند ولار درظاهر بیرونی، کاملا به زبان طراحی این‌روزهای رنجروور وفادار بوده، در فضای داخلی انقلابی عمل کرده است و چشم‌ها را خیره می‌کند. نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اولین چیزی است که با آن مواجه می‌شویم. داشبوردی بسیار زیبا که در عین سادگی، مدرن و آرام‌بخش است و مهم‌ترین تفاوت آن با دیگر خودروهای امروزی، استفاده نکردن از کلیدها و دکمه‌های متعدد خواهد بود. نوگرایی رنجروور در چراغ‌های تمام LED با طرح موسوم به لیزرماتریکس و دستگیره‌های لمسی شبیه آنچه در استون‌مارتین دیده‌ایم، به اوج خود می‌رسد.

رنجروور ولار 2018

ولار به گواه آزمون‌هایی که گذرانده، آیرودینامیک‌ترین رنجرووری است که تاکنون تولید شده است و برای رسیدن به این هدف، تغییرات زیادی بر جزئی‌ترین بخش‌های بدنه مثل جلوپنجره و سپر اعمال شده است تا نه‌تنها مقاومت در برابر هوا را به حداقل ممکن برسد، بلکه زیبایی اصیل این خودرو هم حفظ شود. از دیگر نکات مهم در بدنه‌ی ولار، فضای صندوق عقب ۵۵۸ لیتری آن است که در کلاس خود و در مقایسه با رقبا مثل مرسدس GLC چیزی کم‌ ندارد و با فاصله محورهای ۲.۸۷۴ متر، کابینی جادار و راحت به ارمغان می‌آورد. این خودرو همچنین توانایی بوکسل کردن تریلرهایی به وزن ۲۵۰۰ کیلوگرم را خواهد داشت.

در بحث نوآوری‌های فنی، ولار با سیستم کنترل کشش دوگانه عرضه می‌شود که به همه‌جارو (All Terrain) معروف است و می‌تواند در سه مود حداقل کنترل کشش، کنترل در سرازیری و کنترل در سراشیبی نیز گشتاور پیشرانه را هوشمندانه به دو دیفرانسیل خودرو منتقل و مدیریت کند. سیستم تعلیق و فنربندی ولار هم کاملا جدید است و می‌تواند حداقل فاصله تا زمین بین ۲۱.۳ سانتیمتر تا ۲۵.۱ سانتیمتر در نسخه‌های مختلف را تا ۶۰ سانتیمتر به دلخواه راننده افزایش دهد که در صورت استفاده از آپشن سیستم تعلیق پنوماتیک (غیر هیدرولیک با هوا) ارتفاع کف تا زمین ۶۵ سانتیمتر را هم فراهم می‌کند. این سامانه با کامپیوتر ولار هماهنگ شده است و به هنگام خاموش‌شدن خودرو، ارتفاع آن را کاهش می‌دهد تا سوار و پیاده‌شدن سرنشینان ساده‌تر شود و از سویی دیگر، به هنگام رسیدن خودرو به سرعت‌ ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت و بیشتر هم ارتفاع ولار را به حداقل برمی‌گرداند.

رنجروور ولار 2018

لندروور برای این خودروی جذاب، ۶ پیشرانه‌ی مختلف در نظر گرفته است که شامل ۴ سیلندر و ۶ سیلندر بنزینی و دیزل می‌شود و درحالی‌که قوای محرکه متنوع است، جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF آلمان و سیستم انتقال‌ قدرت دودیفرانسیل دائمی (AWD) در همه‌ی مدل‌ها ثابت خواهد بود. نسل جدید پیشرانه‌های بنزینی اینگنیوم (Ingenium) لندروور برای ولار قابل سفارش است که فعلا فقط نوع ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۴۷ اسب بخار و با گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر معرفی شده است و دیگر نمونه‌ی بنزینی به قدرت تقریبی ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر بعدا رونمایی خواهد شد. تنها پیشرانه‌ی بنزینی موجود می‌تواند ولار را ظرف ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. علاوه بر اینها ۲ پیشرانه توربودیزل ۲ لیتری هم قابل سفارش هستند که شامل ۱۸۰ اسب بخار ۴۳۰ نیوتن‌متر و ۲۴۰ اسب بخار ۵۰۰ نیوتن‌متر می‌شوند.

رنجروور ولار 2018

مدل‌های برتر ولار با پیشرانه‌های ۶ سیلندر سوپرشارژ بنزینی و دیزل عرضه می‌شوند که جزئیات دقیق آن‌ها هنوز رسانه‌ای نشده است؛ اما مدل بنزینی قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر به همراه دارد که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۳ ثانیه را ممکن خواهد کرد و به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. مدل ۶ سیلندر دیزلی هم با قدرت ۲۹۶ اسب بخار، گشتاور فوق‌العاده‌ی ۷۰۰ نیوتن‌متر و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۵ ثانیه فراهم می‌کند.

سطح آپشن‌های مدرن به‌کاررفته در ولار، نسبت به مدل‌های مختلف لندروور بی‌سابقه است و می‌توان آن را در میان دیگر خودورهای انگلیسی هم سرآمد دانست. از نمایشگر ۱۰ اینچی تمام‌لمسی مجهز به فناوری تاچ‌پرو (Touch Pro) که بگذریم، با کامپیوتری روبرو می‌شویم که پردازنده‌ی قدرتمند ۴ هسته‌ای ساخت اینتل را به همراه دارد و با ۶۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از اینترنت 4G ارائه می‌شود. طبیعتا اینترنت خودرو قابل استفاده از طریق وای‌فای برای سرنشینان خواهد بود و ناوبری ماهواره‌ای کامل و مسیریابی آنلاین برای مقاصد خاص مثل نزدیک‌ترین هتل یا جایگاه سوخت را هم ممکن می‌کند. در واقع این نمایشگر سه ویژگی ناوبری، ارتباط تلفنی و پخش سرگرمی‌های چندرسانه‌ای در خود دارد.

رنجروور ولار 2018

نمایشگر ۸ اینچی دیگری در میان کنسول قرار گرفته است که آن هم تمام‌لمسی است و صرفا برای کنترل سیستم‌های فنی رنجروور در نظر گرفته شده است که هشدارهای هواشناسی را هم شامل می‌شود. از جمله مهم‌ترین تنظیماتی که با این نمایشگر قابل دسترسی خواهد بود، کنترل کشش، تغییر صندلی‌های برقی، حالت رانندگی و مصرف سوخت همراه با تهویه‌ی مطبوع است. دو کلید گردشی زیر این نمایشگر برای تنظیم صدای خروجی از سیستم صوتی و درجه حرارت محیط استفاده می‌شوند که توانایی سوئیچ‌کردن راننده بین حالت‌های مختلف رانندگی و کنترل کشش نیز فراهم می‌کند.

طبق معمول سطح آپشن‌های قابل سفارش برای محصلات لندروور تنوع بالایی دارد و این شرکت معمولا در مقابل ولخرجی مشتریان، چیزی کم‌ نخواهد گذاشت. به عنوان مثال ۴ نوع سیستم صوتی برای ولار موجود است که بهترین نوع از برند مطرح انگلیسی مریدیان (Meridian) خروجی ۱۶۰۰ وات را با ۲۳ بلندگو فراهم می‌کند. علاوه بر این، ۲ نمایشگر بزرگ ۸ اینچی با قابلیت اتصال USB نیز مخصوص سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است که پشت صندلی‌های ردیف اول نصب می‌شود. رینگ‌های ۲۰ تا ۲۲ اینچ با طرح‌های گوناگون دیگر آپشن لوکس این خودرو محسوب می‌شود، درحالی‌که ۴ نوع چراغ مختلف برای جلو و عقب همراه با چند مدل مه‌شکن که همگی تمام LED هستند نیز برای آن قابل سفارش است که گران‌ترین مدل تا ۵۵۰ متر روشنایی را ممکن می‌کند.

رنجروور ولار 2018

از امکانات رفاهی که بگذریم، آپشن‌های ایمنی روز دنیا، مثل ترمز اتوماتیک، رادار ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند، هدایت خودکار بین خطوط، سنسورهای متعدد، تشخیص عابران پیاده و پارک دوبل خودکار نیز برای ولار پیش‌بینی شده است. وینچ و امکانات مربوط به یدک‌کش هم آپشن‌های سنتی رنجروور هستند که مسلما برای ولار همراه با امکانات تجهیز آن برای مسیرهای سخت و سفرهای خارج جاده‌ای (Off Road) قابل سفارش خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود آستانه‌ی قیمت ولار بسیار رقابتی و نزدیک به ۵۰ هزار دلار باشد و نسخه‌های فول‌آپشن تا ۱۰۰ هزار دلار فروخته شوند، درحالی‌که نمونه‌های تولید محدود یا اصطلاحا نسخه‌های خاص (Special Edition) که لندروور همیشه برای محصولاتش عرضه می‌کند نیز برای ولار با عنوان نسخه‌‌ی اولیه (First Edition) با قیمتی در حدود ۱۳۰ هزار دلار به زودی رونمایی شود.

رنجروور ولار 2018
رنجروور ولار 2018
رنجروور ولار 2018
رنجروور ولار 2018
رنجروور ولار 2018
رنجروور ولار 2018
رنجروور ولار 2018
رنجروور ولار 2018
رنجروور ولار 2018

در پایان این مطلب علاوه بر والپیپرها زیبای رنجروور ولار که با کیفیت اصلی برای شما قرار داده شده است، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاه و دیدنی تیزر رسمی این خودرو نیز باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات