برنامه پژو برای معرفی شاسی بلندهای جدید

یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
کمپانی پژو تصمیم دارد از چند شاسی‌بلند جدید رونمایی کند که در این گزارش به بررسی اجمالی آن‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

وقتی صحبت از خودروهای شاسی‌بلند می‌شود، کمتر کسی است که به خودروهای پژو فکر کند. اما این خودروساز فرانسوی قصد دارد با معرفی چند خودروی شاسی‌بلند جدید طیف بیشتری از خریداران را به‌سوی خود جذب کند.

اخیرا شاسی‌بلند کوچک ۲۰۰۸ با به‌روز‌رسانی‌های جدید معرفی شده است. به دنبال آن شاسی‌بلند سایز متوسط ۳۰۰۸ در بهار و برادر بزرگ‌تر آن‌ها، پژو ۵۰۰۸ با سه ردیف صندلی تا پایان تابستان آینده وارد بازار خواهند شد. پژو قصد دارد در قالب یک برنامه‌ی مدون، تعداد مدل‌های خودروهای شاسی‌بلند خود را با مزدا (با مدل‌های CX-3، CX-5، CX-9) و سوبارو (با مدل‌های XV، Forester، Outback) برابر کند. این در حالی است که دو خودروساز مطرح کره‌ای یعنی کیا (با مدل‌های اسپورتیج و سورنتو) و هیوندایی (با مدل‌های توسان و سانتافه) تنها دو مدل شاسی‌بلند تولید می‌کنند.

پژو ۳۰۰۸

این اولین بار نیست که پژو چند خودروی شاسی‌بلند در دست تولید خواهد داشت. در گذشته، پژو چند خودروی شاسی‌بلند بر پایه‌ی مدل‌های میتسوبیشی تولید می‌کرد: پژو ۴۰۰۸ که بر پایه‌ی مدل ASX میتسوبیشی و مدل ۴۰۰۷ که بر پایه‌ی مدل اوت‌لندر میتسوبیشی تولید می‌شد. البته پژو، خودروی شاسی‌بلند دیگری نیز تولید می‌کرد؛ پژو ۳۰۰۸ که بیشتر شبیه یک هاچ‌بک بزرگ بود تا یک شاسی‌بلند.

پژو شاسی بلند

مدیر پژو در استرالیا، کایی بروزوتز، اظهار می‌کند که این شرکت از درس‌های گذشته در تولید محصولات  آتی خود استفاده می‌کند. او می‌گوید:

این اولین بار نیست که پژو یک خودروی شاسی‌بلند تولید می‌کند. ما قصد داریم تا پایان سال جاری (میلادی) سه مدل شاسی‌بلند به بازار معرفی کنیم. ما می‌دانیم که اشتباهمان در گذشته چه بوده است. برای مثال در مورد ۲۰۰۸، پیشرانه‌ی آن نقطه‌ی ضعفش بود. موتور آن واقعا عملکرد خوبی نداشت و کل ترکیب خودرو به هم خورده بود.

وی ادامه می‌دهد:

ما در گذشته برای خودروهای شاسی‌بلندمان، یعنی ۲۰۰۸ و ۴۰۰۸ مشتریان خاصی داشتیم. اما تعداد مشتریان آن‌ها به اندازه‌ای که انتظار داشتیم نبود. اکنون این موضوع مهم است که ما دامنه‌ی مشتریان هدف خود را گسترش دهیم. در مورد مدل به‌روز شده‌ی پژو ۲۰۰۸ باید بگویم که این خودرو با داشتن پیشرانه‌ی بنزینی و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو، پتانسیل فروش خوبی دارد.
پژو ۵۰۰۸

در واقع باید گفت که انتقال قدرت به محور جلو در همه‌ی مدل‌های شاسی‌بلند پژو به چشم می‌خورد. هیچ‌یک از تولیدات عرضه‌شده در آینده از سیستم انتقال قدرت به دو محور یا سیستم چهارچرخ محرک سود نخواهد برد. با این‌که بسیاری از خریداران خودروهای شاسی‌بلند، انتقال قدرت به محور جلو را یک نقیصه برای این نوع خودروها می‌شمارند؛ اما بروزوتز عقیده دارد که این موضوع، یک کارت برنده برای پژو در رقابت با دیگر رقیبان از جمله سوبارو است.

او در مورد سوبارو و تولیدات این خودروساز با سیستم چهارچرخ متحرک می‌گوید:

اگر شما به مزدا، تویوتا و دیگر بازیگران بازار نگاه کنید و تولیدات آن‌ها در سایزهایی مانند نیسان X-Trail‌ را بررسی کنید، آن‌ها بسیار موفق عمل کرده‌اند. من نمی‌دانم که نسبت تعداد محصولات دیفرانسیل جلو به محصولات دو-دیفرانسیل آن‌ها چقدر است؛ اما همیشه قیمت سیستم چهارچرخ محرک در بالای طیف قیمت‌ها قرار دارد، خریداران برای داشتن سیستم چهارچرخ محرک باید پول بیشتری بپردازد.

بروزوتز می‌گوید به چالش کشیدن خودروساز‌های آسیایی یک امر غیرقابل‌اجتناب است. اما به چالش کشیدن خودروسازهای اروپایی احمقانه خواهد بود؛ چرا که هم‌اکنون تولیدکنندگان آسیایی به رقیبان اروپایی خود بیشتر و بیشتر فشار می‌آورند. او اضافه می‌کند:

در مورد فروش، اروپایی بودن یک مزیت است؛ اما مردم تا یک حد خاصی حاضرند برای کیفیت بالاتر پول بیشتری بپردازند. بنابراین ما برای هدف قرار دادن بازار اروپا حساسیت زیادی نشان نمی‌دهیم. ما باید بخشی از فروش عمده‌ی بازار را در اختیار بگیریم. واضح است که محصولات آن‌ها (خودروسازان آسیایی) بهتر شده است و حداقل از نظر ظاهر به محصولات اروپایی بیشتر شبیه شده‌اند. بنابراین این یک چالش و وظیفه برای ما است که سهمی منطقی از بازار به دست آوریم. ما در پژو عقیده داریم که محصولاتی مانند پژو ۳۰۰۸ ما را به این هدف خواهد رساند.

بروزوتز می‌گوید معرفی خودروهای نسل جدید باعث خواهد شد تا ذهنیت افراد نسبت به پژو در تمامی ابعاد بهبود یابد. او می‌گوید:

هر کسی که به پژو ۳۰۰۸ نگاه کرده است، شگفت‌زده شده است. طراحی و کابین این خودرو، ظاهر و کیفیتی دارد که تا به حال در محصولات پژو دیده نشده است. بنابراین، احتمالا با توجه به طراحی و کیفیت آن ما می‌توانیم بازیگران بهتر از خودمان را به چالش بکشیم. همه‌چیز به قیمت‌گذاری مناسب برمی‌گردد. کیفیت خودروهای ما، محصولات شناخته‌شده را به چالش خواهد کشید و از لحاظ قیمت، محصولات سطح پایین‌تر را.
پژو ۵۰۰۸

بروزوتز می‌گوید برای رقابت با بازیگران متداول بازار، باید قیمت‌های پایین‌تر از محصولات متداول را پیشنهاد کنیم و این کاری است که سعی می‌کنیم با ارائه ۳۰۰۸ انجام دهیم. بروزوتز در انتها اظهار کرد:

ما نمی‌توانیم خیلی از CX-5 فاصله داشته باشیم؛ اما با توجه به ظاهری که محصولات ما دارند و احساسی که به سرنشینان منتقل می‌کنند، دیگر نیازی نیست پشت بازیگران دیگر بازار پنهان شویم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات