مایکروسافت فضای نامحدود وان درایو را به یک ترابایت کاهش داد

یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه مایکروسافت تصمیم به ایجاد محدودیت یک ترابایتی برای سرویس وان درایو گرفت، از اول مارس این محدودیت در تمام حساب‌های کاربری اعمال شده است.
تبلیغات

مایکروسافت در طول سال‌های اخیر امکان استفاده از فضای نامحدود را برای کاربران آفیس ۳۶۵ در سرویس وان‌درایو فراهم آورده بود، حال آنکه ردموندی‌ها در جولای سال ۲۰۱۶ با انتشار خبری و ارسال ایمیل به کاربران خود، اعلام کردند که در آینده اقدام به حذف ویژگی «نامحدود» این خدمت خواهند کرد و فضایی با ظرفیت محدود در اختیار کاربران قرار خواهند داد. مایکروسافت در دسامبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که در نظر دارد ظرفیت حساب کاربری وان درایو را برای کاربرانی که با محدودیت از آن استفاده می‌کردند، کاهش دهد و فضای نامحدود شمار دیگری از حساب‌های کاربری را که اغلب متعلق به کاربران سرویس آفیس ۳۶۵ بود، به فضای یک ترابایتی کاهش دهد. ردموندی‌ها اعلام کردند که از اول ماه مارس تغییر مورد نظر را اعمال خواهند کرد و این مهم در تاریخ موعود در حساب‌های کاربری مایکروسافت اعمال شد.

همان‌طور که اشاره کردیم، مایکروسافت فضای نامحدود خود را در اختیار کاربران سرویس آفیس ۳۶۵ قرار داده بود. ردموندی‌ها پس از گذشت مدتی درک کردند که کاربران از این فضا به‌صورت واقعا نامحدود استفاده می‌کنند. با درک این موضوع، ردموندی‌ها به این نتیجه رسیدند که کاربران از امکان ایجادشده‌ سوءاستفاده می‌کنند و از این‌رو باید محدودیت‌هایی برای به‌کارگیری وان درایو اعمال کنند.

پس از گذشت حدود یک سال از زمان ارائه‌ی سرویس نامحدود در وان درایو، ردموندی‌ها اعلام کردند که این قابلیت را حذف خواهند کرد، اما زمان اعمال تغییرات و ایجاد محدودیت اعلام نشده بود تا اینکه این کمپانی در دسامبر با ارسال ایمیلی به کاربرانش اعلام کرد که از اول ماه مارس محدودیت‌های جدید را اعمال خواهد کرد.

مایکروسافت از اول ماه مارس یا ۱۳ اسفندماه محدودیت مورد نظر را طی ۴۸ ساعت اعمال کرد، البته شماری از کاربران در این دو روز همچنان فضای نامحدود خود را در اختیار داشتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات