نظرسنجی: بهترین گوشی معرفی شده در MWC 2017 کدام است؟

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در نمایشگاه MWC امسال گوشی‌های هوشمند جالب بسیاری معرفی شدند. از نظر شما کدام گوشی بهترین گوشی هوشمند کنگره جهانی موبایل 2017 بود؟
تبلیغات

کنگره جهانی موبایل بارسلونا در سال 2017 شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند زیادی بود؛ اما شاید ستاره‌های این نمایشگاه اکسپریا ایکس زد پریمیوم، ال‌جی جی 6، هواوی پی 10 و گوشی‌های هوشمند و البته غیرهوشمند نوکیا بودند.

شرکت ال‌جی برخلاف نسل پیشین، در ساخت نسل جدید گوشی پرچم‌دار خود از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده است. فریم این گوشی فلزی و تراش‌خورده است. پنل پشتی گوشی نیز از جنس شیشه است و با فریم تراش‌خورده‌ی گوشی، ترکیب زیبا و هماهنگی به وجود آورده است. بدنه‌ی این گوشی در برابر آب و گردوغبار مقاوم است و موفق شده گواهی IP68 را از موسسه‌ی IEC‌ دریافت کند. بهره‌گیری از شیشه در ساخت پنل پشت ال‌جی جی ۶ باعث شده است تا این گوشی از شارژ وایرلس نیز پشتیبانی کند.

ال‌جی این گوشی را به نمایشگری ۵.۷ اینچی با رزولوشن +QHD یا ۲۸۸۰×۱۴۴۰ پیکسل، نسبت تصویر نامتعارف ۱۸:۹ و گوشه‌های انحنادار مجهز کرده است. ال‌جی این نمایشگر را FullVision می‌نامد. حاشیه‌‌های نمایشگر ال‌جی جی ۶ بسیار باریک هستند و این موضوع باعث می‌شود تا با وجود بزرگ‌ بودن نمایشگر، در دست گرفتن گوشی دشوار نباشد. ال‌جی موفق شده است این نمایشگر ۵.۷ اینچی را در بدنه‌‌ای با ابعاد مشابه گوشی‌های ۵.۲ اینچی جا دهد.

از طرف دیگر بدنه‌ی پی 10 و پی 10 پلاس، تمام‌فلزی است و تنها نوار باریکی از جنس شیشه در بخش پشت آن دیده می‌شود که محل قرارگیری دوربین و فلش LED دستگاه است. همانند پی 9، در این گوشی‌ها لبه‌های پنل پشتی انحنا دارند و این انحنا به‌خوبی با لبه‌های تراش‌خورده‌ی فریم هماهنگ شده است. پرچم‌داران جدید هواوی در برابر آب و گردوغبار نیز مقاوم هستند.

هواوی گوشی پی ۱۰ را به نمایشگری ۵.۱ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز کرده است؛ در حالی که برای نسخه‌ی بزرگ‌تر پرچم‌دار خود نمایشگر خمیده‌ی ۵.۵ اینچی با رزولوشن WQHD را برگزیده است. اما قلب تپنده‌ی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس، تراشه‌ی کرین ۹۶۰ را برگزیده است؛ تراشه‌ای که پیش از این در گوشی‌ میت ۹ نیز استفاده شده بود. این پردازنده از هشت هسته‌ی پردازشی تشکیل شده است که با واحد پردازش گرافیکی Mali-G71، به‌صورت مجتمع، در کنار هم قرار گرفته‌اند. 

اما یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای MWC 2017 گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم بود. سونی در این گوشی از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ استفاده کرده است. این نمایشگر از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند. سونی به نمایشگر پرچم‌دار جدید خود، پشتیبانی از فناوری‌های اختصاصی خود را  نظیر TRILUMINOS Display ،X-Reality و Dynamic Contrast Enhancementt، اضافه کرده است.

سونی به‌صورت غیرمنتظره‌ای، پرچم‌دار جدید خود را به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز کرده است. اکسپریا ایکس‌زد از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد، ضمن آنکه امکان ارتقاء حافظه‌ی گوشی از طریق درگاه کارت حافظه‌ی میکرو‌اس‌دی وجود دارد. در گوشی جدید سونی یک باتری با ظرفیت ۳۲۳۰ میلی‌آمپر ساعت وظیفه‌ی تأمین انرژی مورد نیاز قطعات آن را بر عهده دارد.

اما نوکیا نیز با برند خود در نمایشگاه خوش درخشید. اچ‌ام‌دی گلوبال اکنون گوشی‌های هوشمندی با برند نوکیا تولید می‌کند، درست همانند بلکبری که از برند خود در تولید گوشی‌های TCL بهره می‌برد و اخیرا هم گوشی بلکبری KEYone را تولید کرده‌ است. گوشی‌های جدید نوکیا نسبت به محصولات قدیمی این برند از جنبه‌های مختلفی تفاوت دارند. حالا دیگر خبری از سیستم عامل ویندوزفون نیست و این بار شاهد معرفی گوشی‌های جدید نوکیا با سیستم‌عامل اندروید هستیم.

احتمالا نوکیا در طی ماه‌های آینده گوشی‌های رده‌بالای جدید دیگری نیز معرفی خواهد کرد. این شرکت در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال از گوشی‌های میان‌رده و پایین رده خود با نام نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 رونمایی کرد. البته نباید گوشی نوستالژیک نوکیا 3310 را از یاد برد.

بهترین گوشی نمایشگاه MWC 2017 از دید شما

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات