گلکسی اس 8 اولین گوشی هوشمند مجهز به بلوتوث 5.0 در بازار

شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های‌ هوشمند گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سرانجام پس از ماه‌ها شایعه و خبر رسما معرفی شدند. حال مشخص شده است که این دو دستگاه اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به بلوتوث ۵.۰ بازار هستند.
تبلیغات

بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ در ماه ژوئن ۲۰۱۶ معرفی شد و حالا گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ به این ویژگی مجهز شده‌اند.

اگرچه اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم سونی اولین گوشی‌ هوشمند مجهز به بلوتوث ۵.۰ بود که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد؛ اما به‌نظر می‌رسد پرچم‌داران جدید سری گلکسی اس سامسونگ زودتر از محصول سونی روانه‌ی بازارها خواهند شد.

پشتیبانی از تکنولوژی بی‌سیم بلوتوث ۵ باعث شده است برخی از قابلیت‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس ارتقاء یابد. این فناوری بی‌سیم جدید نسبت به نسل‌های قبلی‌اش تا دو برابر سرعت بیشتری ارائه می‌دهد و علاوه بر این، چهار برابر محدوده‌ی بیشتری پوشش می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود کل فضای داخلی خانه و نیز فضای خارجی در محدوده‌ی پوشش بلوتوث گلکسی اس ۸ قرار داشته باشند و بتوان در فواصل دورتر هم از قابلیت‌های مرتبط با بلوتوث این دستگاه بهره برد.

علاوه بر این بلوتوث ۵ نسبت به بلوتوث ۴.۲ قدرت بیشتری دارد. بهره بردن از ورژن جدید بلوتوث، باعث می‌شود بتوان دو خروجی مختلف را به گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس متصل کرد. این یعنی می‌توان به‌طور هم‌زمان صدای گلکسی اس ۸ را به دو اسپیکر بلوتوث یا دو هدفون ارسال کرد.

انتظار می‌رود گوشی‌ هوشمند سونی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، نوکیا ۸ و دیگر گوشی‌های سال ۲۰۱۷ با جدیدترین نسخه‌ی فناوری بی‌سیم بلوتوث روانه‌ی بازار شوند.

دو گوشی‌ هوشمند جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از ۲۱ آوریل در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت؛ اما امکان پیش‌خرید این دو دستگاه از همین حالا و از طریق نمایندگی‌های فروش اصلی و خرده‌فروشی‌های معتبر وجود دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات