مرسدس بنز: کامپیوتر شانسی برای شکست انسان در رانندگی ندارد

جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مقامات مرسدس بنز باور دارند که کامپیوتر قادر به شکست توانایی‌های حسی انسان‌ در مسابقات رانندگی نیست. به نظر آن‌ها رقابت میان انسان و کامپیوتر بسیار نزدیک است.
تبلیغات

مرسدس بنز اذعان کرد که حتی بهترین کامپیوتر نیز توان رقابت با قابلیت‌های حسی انسان در یک مسابقه‌ی رانندگی را ندارد. جوکن هاب، مدیر آزمایش و تأیید بخش تحقیق و توسعه‌ی مرسدس اِی‌اِم‌جی، در حاشیه‌ی مسابقات فرمول یک استرالیا، در پاسخ به وب‌سایت CarAdvice گفت: «یک کامپیوتر توان شکست دادن یک راننده‌ی فرمول یک نظیر لوئیس همیلتون در پیست مسابقه را ندارد. این کار بسیار دشوار است؛ زیرا رانندگی در این شرایط به قابلیت‌های حسی حرکتی بالایی نیاز دارد.»

او افزود:

من نمی‌دانم آیا باهوش‌ترین کامپیوتر هم توان شکست دادن قابلیت‌های حسی انسان را دارد یا خیر؛ اما این رقابت می‌تواند بسیار نزدیک باشد. من معتقدم که انسان برنده‌ی این رقابت است.

هاب می‌گوید یا وجود اینکه کامپیوتر قادر به شکست دادن بهترین رانندگان دنیا نیست؛ اما این فناوری، راندن خودروها در یک مسیر مسابقه با حداکثر سرعت را آسان کرده است. این امر در مقایسه با رانندگی خودکار در جاده‌های شهری و ترافیک هرروزه‌ی آن‌ها ساده‌تر است.

مسابقات فرمول یک

خبر خوب در مورد مسیرهای فرمول یک این است که «اما و اگر» زیادی برای آن‌ها وجود ندارد. البته این مسیرها «اما و اگر» دارند، اما نسبتاً کمتر است. شما در این مسیرها با مشکل عابران پیاده روبه‌رو نیستید و صدها نفر در اطراف خود برای کمک رساندن دارید. شما تنها یک مسیر را می‌روید و با ترافیک در جلو یا پشت سر مواجه نیستید. هرچند باید به این موضوع اشاره کرد که ۱۸ ماه پیش یک تماشاگر در خلال برگزاری مسابقات گرندپری چین وارد مسیر مسابقه شد.

بااین‌حال، نظر هاب در مورد نیازهای محدود برای راندن سریع یک خودروی فرمول یک با کامپیوتر صحیح است. هرچند او به فاکتورهای انسانی نظیر خستگی و ناهماهنگی اشاره‌ای نکرد.

هاب به شوخی عنوان کرد که احتمالاً مسئله‌ی مالی در جایگزینی رانندگان فرمول یک با دستمزدهای بالا با یک کامپیوتر وجود دارد؛ اما به نظر نمی‌رسد فرمول یک علاقه‌ی چندانی به برگزاری چنین رقابت‌هایی داشته باشد. هاب می‌گوید حضور خودروهای کاملاً مستقل در جاده‌ها حداقل به یک دهه زمان نیاز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات