پیش بینی ضرر ۷۵۰ میلیون دلاری یوتیوب در پی تحریم تبلیغاتی برندهای سرشناس

جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برآوردهای انجام‌شده نشان از این دارند که تحریم تبلیغاتی یوتیوب، ضرری ۷۵۰ میلیون دلاری به سرویس ویدیویی گوگل تحمیل خواهد کرد.
تبلیغات

بر اساس گزارش Nomura Instinet، پیش‌بینی می‌شود گوگل به دلیل تحریم تبلیغاتی سرویس یوتیوب که به دلیل نمایش تبلیغات، پیش از آغاز ویدیو با موضوع خشونت‌آمیز اعمال شده است، ضرری ۷۵۰ میلیون دلاری متحمل شود. چندی پیش نشریه تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که گوگل تبلیغات کمپانی‌های مطرح و شناخته‌شده را پیش از آغاز ویدیوهایی با مضمون خشونت‌آمیز و افراط‌گرایانه نمایش می‌دهد.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که سرویس یوتیوب - که تحت تملک گوگل قرار دارد - با توجه به درآمدزایی این سرویس از طریق نمایش تبلیغات کمپانی‌های بزرگ، بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۱۷ درآمدی بیش از ۱۰.۲ میلیارد دلار کسب خواهد کرد. پیش‌بینی انجام‌شده برای افزایش درآمد گوگل از طریق نمایش تبلیغات ماحصل افزایش ۷.۵ درصدی است.

همان‌طور که پیش از این در زومیت خواندید، پنج کمپانی بزرگ آمریکایی از مجموع ۲۰ برند برتر تبلیغاتی آمریکایی به دلیل نمایش تبلیغات روی ویدیوهای خشونت‌آمیز و افراط‌گرایانه، اقدام به تحریم تبلیغاتی گوگل کرده‌اند؛ الیته باید به سایر کمپانی‌ها از نقاط مختلف جهان نیز اشاره کرد. بر اساس برآوردهای صورت گرفته، این پنج کمپانی بیش از ۷.۵ درصد از افزایش درآمد تبلیغاتی گوگل را به خود اختصاص می‌دادند.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که کانال‌های تلویزیونی سعی خواهند کرد طی سه‌ماهه‌ی مارس تا می، اقدام به استفاده از تحریم مورد نظر کنند و تبلیغات بیشتری از سوی کمپانی‌های تحریم کننده جلب کنند. سایر کمپانی‌ها نظیر فیسبوک، توییتر و اسنپ‌چت نیز جزو گزینه‌هایی هستند که احتمالا از تحریم مورد نظر استفاده‌ی لازم را می‌برند و سعی خواهند کرد تبلیغات بیشتری جلب کنند.

مورگان استنلی و آر بی سی کپیتال دو مؤسسه‌ی تحلیلی هستند که تأثیر تحریم تبلیغات را بر درآمد گوگل بسیار پایین پیش‌بینی کرده‌اند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط این دو مؤسسه، گوگل همچنان شاهد افزایش درآمد از طریق نمایش تبلیغات خواهد بود. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، ۱۰۰ تبلیغ دهنده‌ی برتر گوگل تنها ۲۰ درصد از کل درآمد کمپانی را تأمین می‌کنند.

باید دید سرنوشت برای گوگل و تبلیغات این کمپانی در یوتیوب چگونه رقم خواهد خورد؛ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات