سپر ضد گلوله اوریگامی با توان تحمل گلوله‌های 9 میلیمتری

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مهندسان دانشگاه Brigham Young موفق شده‌اند تا با الهام از طرح‌های اوریگامی، سپر تاشو ضدگلوله‌ای بسازند که توانایی تحمل گلوله‌های ۹ میلی‌متری را دارد.
تبلیغات

به‌تازگی نمونه‌ی اولیه‌ای از یک سپر ضدگلوله با الهام از طرح‌های اوریگامی توانسته است گلوله‌های ۹ میلی‌متری شلیک‌شده از سلاح‌های مگنوم ۳۵۷ و مگنوم ۴۴ را تحمل کند. این سپر ضدگلوله توسط مهندسان دانشگاهBrigham Young University (BYU)  ساخته شده است.

جرم اغلب سپرهای ضدگلوله در حدود ۴۵ کیلوگرم است که استفاده و جابجایی آن‌ها را دشوار می‌کند. یک نسخه‌ی سبک‌وزن از این سپرها می‌تواند جایگزینی بهتر باشد. این سپر اوریگامی شکل که تنها ۲۵ کیلوگرم وزن دارد از ۱۲ لایه از کِولار با هسته‌ی آلومینیومی ساخته شده و به هنگام تا شدن بسیار سبک است.

سپر ضد گلوله اوریگامی

تری باتمان، استادیار این پروژه می‌گوید:

این سپر قابلیت جمع‌شدن خوبی دارد و فرد می‌تواند آن را در داخل صندوق‌ عقب خودرو قرار دهد و سپس در صورت نیاز آن را باز کند. به‌علاوه اگر نیروهای امنیتی بخواهند موقعیت خود را تغییر دهند، جابجایی آن بسیار آسان است.

قطعاً وجود انواع مختلفی از این سپرها به معنی افزایش قابلیت‌ها است. سپرهای ضخیم‌تر و سنگین‌تر می‌توانند گلوله‌ی سلاح‌های بزرگ‌تر را تحمل کنند. محققان در دانشگاه BYU باور دارند که سپر اوریگامی آن‌ها در هنگام حضور در صحنه‌های جرم بسیار راحت و در دسترس است. به‌خصوص اینکه قابلیت تا شدن این سپر به دو تا سه نفر اجازه پنهان شدن در پشت آن را می‌دهد. این سپر علاوه بر درگیری‌های پلیسی، می‌تواند در مواقع اضطراری در مدارس و محیط‌های حساس نیز کاربرد داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات