اسپاتیفای از مرز ۵۰ میلیون کاربر با پرداخت اشتراک ماهانه عبور کرد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارهای ارائه‌شده نشان از این دارند که اسپاتیفای از مرز ۵۰ میلیون کاربر فعال با پرداخت اشتراک ماهیانه عبور کرده و از این‌رو بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی است.
تبلیغات

بر اساس آمارهای ارائه‌شده، اسپاتیفای با رسیدن به آمار ۵۰ میلیون کاربر با پرداخت اشتراک ماهیانه، از رقبایی نظیر اپل موزیک، ساند‌کلاد و سرویس استریم موسیقی گوگل پیشی گرفت.

اسپاتیفای که توسط کمپانی مستقر در استکهلم سوئد با نام Spotify Ltd فعالیت می‌کند، با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است. این کمپانی کمتر از یک سال پیش اعلام کرد که بیش از ۳۰ میلیون مشترک با پرداخت آبونمان ماهیانه دارد. اسپاتیفای در سپتامبر سال ۲۰۱۶ نیز با انتشار آماری جدید اعلام کرد که تعداد مشترکان آن به بیش از ۴۰ میلیون نفر رسیده است. اپل را باید دومین سرویس استریم موسیقی خواند که به ارائه‌ی خدمات می‌پردازد. این سرویس بر اساس آخرین آمارهای ارائه‌شده بیش از ۲۰ میلیون مشترک دارد.

اضافه شدن مشترکانی که ماهانه در ازای استفاده از سرویس استریم، هزینه‌ای پرداخت می‌کنند، باعث دلگرمی هر چه بیشتر سهامداران این کمپانی می‌شود. سهامداران اسپاتیفای در پی عرضه‌ی عمومی سهام این کمپانی و ورود آن به تالار بورس هستند. این گروه از سرمایه‌گذاران انتظار دارند اسپاتیفای بتواند تعداد مشترکان خود را به‌عنوان منبعی برای دریافت درآمد ثابت مورد استفاده قرار دهد. اسپاتیفای در حال حاضر سودده نیست و بخش بزرگی از درآمد خود را از طریق دریافت حق اشتراک کسب می‌کند. این کمپانی ده‌ها میلیون مشترک رایگان نیز دارد که با قبول شنیدن تبلیغات به استفاده از اسپاتیفای و گوش دادن به موسیقی می‌پردازند.

اسپاتیفای به ازای هر کاربر خود ماهانه بیش از ۹.۹۹ دلار دریافت می‌کند؛ این سرویس استریم البته پیشنهادات تخفیفی نیز ارائه می‌کند که از جمله‌ی آن می‌توان به هزینه‌ی اشتراک ۴.۹۹ دلاری به ازای هر ماه برای دانشجویان اشاره کرد.

اسپاتیفای و سایر سرویس‌های استریم موسیقی باعث پیشرفت و افزایش درآمد صنعت موسیقی شده‌‌اند. بر اساس آمارهای ارائه‌شده، طی سال ۲۰۱۶ میزان فروش موسیقی بیش از ۷ درصد افزایش پیدا کرده است که سریع‌ترین رشد فروش در ۲۰ سال اخیر است. سرویس‌های استریم موسیقی بیش از ۵.۴ میلیارد دلار از مجموع فروش سالیانه‌ی ۱۶.۱ میلیارد دلاری صنعت موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش تعداد کاربران و مشترکان اسپاتیفای دارای نکات مثبتی برای صنعت موسیقی و همچنین اسپاتیفای است. افزایش تعداد مشترکانی که با پرداخت حق ماهانه به موسیقی گوش می‌دهند، برای تولیدکنندگان موسیقی که خواستار رعایت کپی‌رایت هستند، بسیار مهم است. همچنین به دلیل افزایش دامنه‌ی کاربران، موضع اسپاتیفای در مذاکره با استودیوهای موسیقی تقویت شده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک، اسپاتیفای با هیچ‌یک از سه استودیوی اصلی دنیای موسیقی به توافقی بلندمدت دست نیافته و صحبت‌های اخیر نیز متوقف شده است.

اسپاتیفای برای رسیدن به توافق با استودیوهای موسیقی تحت فشار سهامداران قرار دارد؛ چراکه حصول توافق به معنای تضمین ورود به تالار بورس توسط این کمپانی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات