رونمایی سامسونگ از روتر وای فای شبکه ای Connected Home

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سامسونگ با رونمایی از Connected Home به‌طور رسمی وارد بازار تولید روترهای وای‌فای شبکه‌ای شد.
تبلیغات

سامسونگ امروز و در حاشیه مراسم رونمایی از پرچم‌دارهای جدید خود، از راهکار جدیدی که در واقع بهره‌برداری ویژه از روترهای وای‌فای شبکه‌ای به‌حساب می‌آید، رونمایی کرد. این راهکار که Samsung Connected Home نام دارد، در واقع جایگزین ویژه‌ای برای روترهای چند آنتنه و غول پیکر فراهم می‌کند. در این راهکار، با استفاده از چند روتر مخصوص می‌توانید پوشش سیگنال وای فای را در تمامی قسمت‌های منزل یا محل کار در بهترین وضعیت ممکن قرار دهید.

نکته قابل توجه اینکه روترهای وای فای سامسونگ نقش مرکز مدیریت تجهیزات فعال در بستر اینترنت اشیاء و خانه‌های هوشمند را نیز خواهند داشت. با این تفاسیر، می‌توانید کنترل بهتری روی دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند منزل خود داشته باشید. سامسونگ مدعی شده است این روترها با تجهیزات خانه‌های هوشمند تولیدی صدها شرکت معتبر نظیر Philips Hue یا زنگ‌های هوشمند برند Ring نیز سازگاری دارند. علاوه بر این، پشتیبانی از استانداردها و راهکارهایی نظیر Zigbee، Z-Wave و همچنین بلوتوث 4.1 نیز درنظر گرفته شده است.

سامسونگ اعلام کرده است هر یک از روترها می‌تواند از فضای ۱۵۰۰ فوت مربع پشتیبانی کند. این سخت افزار جدید در قالب بسته‌های تکی یا سه تایی پیش روی خریداران قرار خواهد گرفت. دو نسخه مخصوص از این روترهای وای فای به بازار عرضه خواهند شد. نسخه استاندارد از آرایه آنتنی MU-MIMO 2×2 پشتیبانی می‌کند، پردازنده آن سرعت پایین‌تری دازد و سرعت انتقال داده‌ها را در طیف ۵ گیگاهرتزی به ۸۶۶ مگابیت بر ثانیه می‌‌رساند. نسخه حرفه‌ای (Pro) این محصول با آنتن 4×4 می‌تواند رسیدن به سرعت ۱.۷ گیگابیت بر ثانیه را میسر سازد. متأسفانه این نسخه در قالب ترکیب سه‌تایی به بازار عرضه نخواهد شد. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه این روترهای وای فای شبکه‌ای به بازار اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات