دونالد ترامپ اکنون از یک آیفون استفاده می‌کند

جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به توییت‌های چند هفته‌ی اخیر ترامپ، مشخص شده که وی گوشی اندروید قدیمی خود را با یک آیفون تعویض کرده است.
تبلیغات

دونالد ترامپ سرانجام گوشی قدیمی و ناامن اندروید خود را با یک گوشی هوشمند آیفون تعویض کرد. دن اسکاوینو، مدیر شبکه‌های اجتماعی کاخ سفید، شب گذشته توییتی منتشر کرد که در آن نوشته شده است ترامپ از چند هفته‌ قبل از یک گوشی ساخت اپل استفاده می‌کند. برای تأیید این موضوع باید اشاره کنیم که توییت‌های ارسال‌شده توسط شخص ترامپ با عنوان «ارسال‌شده با آیفون» علامت‌گذاری شده‌اند.

کاربران توییتر هم به این نکته اشاره کرده‌اند که توییت‌های ترامپ در چند هفته‌ی اخیر با یک آیفون ارسال شده‌اند؛ اما مشخص نیست  این توییت‌ها را واقعا خود ترامپ نوشته یا برخی کارکنان وی انجام این کار را بر عهده داشته‌اند.

پیش از این ترامپ به دلیل استفاده از یک گوشی هوشمند قدیمی و ناامن اندروید در جایگاه بالاترین سمت سیاسی کشور آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته بود. در ابتدا تصور می‌شد ترامپ پیش از شروع به کار، گوشی اندروید خود را تحویل داده است؛ اما پنج روز بعد مشخص شد که وی از همان گوشی هوشمند برای ارسال توییت‌هایش استفاده می‌کند.

گوشی مورد علاقه‌ی ترامپ باعث نگرانی اعضای کنگره و حتی سناتورها شده بود؛ به‌طوری که دو نفر از آن‌ها در ماه فوریه‌ی سال جاری نامه‌ای به جیم متیز، وزیر دفاع آمریکا، نوشتند. شکایت آن‌ها شامل دو بخش بود: اول اینکه گوشی مورد بحث هنوز توسط رئیس جمهور آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و دوم اینکه گوشی ناامن مورد اشاره در واقع یک دعوت‌نامه‌ برای هکرها است. این مورد وقتی اهمیت بیشتری یافت که تصویری از ترامپ منتشر شد و وی را در حال استفاده از فلش گوشی برای روشن کردن جزئیات جلسه‌ی امنیتی مربوط به پرتاب موشک‌های کره‌ی شمالی نشان می‌داد.

البته این سماجت ترامپ در عدم تعویض گوشی‌، نگرش وی را به اپل به‌طور آشکاری مشخص می‌کند. رئیس جمهور کنونی ایالات متحده‌ی آمریکا در کمپین‌های انتخاباتی خود محصولات کمپانی اپل را تحریم کرده و برای تأیید این موضوع، به عدم همکاری اپل در رمزگشایی قفل گوشی آیفون مربوط به تیراندازی‌های سن برناردینو در سال گذشته اشاره کرده است. ترامپ در سخنرانی ماه فوریه‌ی ۲۰۱۶ گفت وی از گوشی‌های هوشمند هر دو کمپانی سامسونگ و اپل استفاده کرده است؛ اما از آنجا که اپل به درخواست‌های اف‌بی‌آی توجهی ندارد، او آیفون خود را کنار گذاشته است. لازم به ذکر است که اپل بارها به درخواست‌های دولت آمریکا مبنی بر دسترسی به گوشی‌های هوشمند افراد مختلف پاسخ منفی داده است.

شاید آیفون جدید ترامپ نسبت به گوشی قدیمی‌ اندروید وی امنیت بیشتری داشته باشد؛ اما مشخصا این گوشی‌ جدید نیز خالی از مسائل امنیتی نیست. گوشی‌های هوشمند اپل همچنان طعمه‌ی برخی هکرها هستند. همچنین از آنجا که امروزه بسیاری از افراد قدرتمند سراسر جهان از گوشی آیفون استفاده می‌کنند، مسلما هکرها اهداف بسیار مهم‌تری برای نفوذ دارند؛ به‌خصوص اگر آیفون مورد استفاده توسط این اشخاص جزو مدل‌های قدیمی‌تر این گوشی باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات