جزئیاتی تازه از پروژه‌ی هوندا سیویک SI

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسل جدیدی از نسخه‌ی اسپرت هوندا سیویک به نام SI به‌زودی معرفی می‌‌شود تا یکی از سریع‌ترین خودروهای کامپکت دنیا باشد. هر چند هوندا درتلاش بوده تا اطلاعات این پروژه محرمانه بماند، یکی از کارمندان این شرکت بخشی از آن را فاش کرده است.
تبلیغات

هواداران هوندا سیویک و نسخه‌های خاص آن، چنان زیاد هستند که وب‌سایتی به نام CiviCx راه‌اندازی کرده‌اند تا علاوه‌ بر تبادل اطلاعات و تجارب، در جریان آخرین اخبار این خودروی دوست‌داشتنی باشند. این‌طور که به نظر می‌رسد، یکی از کاربران این سایت به نام Rickyg0731، از کارکنان هوندا بوده و جزئیات تازه‌ای از مدل SI را فاش کرده است. در ایمیلی که از او دریافت شده است، به پیشرانه‌ی مدرن ۱.۵ لیتری هوندا اشاره می‌شود که قرار است در SI استفاده شود و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر تولید کند. این پیشرانه مجهز به توربوشارژر و چهار سیلندر است که قدرت آن هنوز مشخص نیست.

هوندا سیویک SI

اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهند که سیویک SI نسبت به مدل تورینگ، ۲۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارد؛ اما به‌هیچ‌وجه به قدرت و گشتاور مدل تایپ R نخواهد بود. نسخه‌ی R که به‌زودی برای فروش در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود، با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ، ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. علاقه‌مندان هوندا امیدوارند که مدل SI با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربو و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر، اختلاف قیمت مناسبی در مقایسه با تایپ R داشته باشد و طیف جوان با درآمد کمتر را صاحب یک خودروی کامپکت و اسپرت کند.

نمونه‌ی آزمایشی سیویک SI که آذرماه سال گذشته در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد؛ با جعبه‌دنده‌ی غیر اتوماتیک، فنربندی قابل تنظیم، سیستم فرمان پذیری فعال (Active Steering)، به‌منظور هماهنگ کردن میزان پیچش غربیلک فرمان با مسیر جاده در سرعت‌های مختلف و محدودکننده‌ی دیفرانسیل (limited-slip differential) همراه بود که از هرز‌گردی ناخواسته چرخ‌ها در مسیرهای لغزنده جلوگیری می‌کند.

هوندا سیویک SI

نسخه‌ی استاندارد هوندا سیویک، امروزه با آستانه‌ی قیمت ۱۹ هزار دلار عرضه می‌شود که پیشرانه‌ی ۲ لیتری تنفس طبیعی آن، قدرت ۱۵۸ اسب بخار با گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر فراهم می‌کند و در حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای علاقه‌مندان سیویک، هوندا سال‌ها است که نسخه‌ی دیگری به نام تایپ R را تولید می‌کند. این مدل امسال، مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو به قدرت ۳۰۶ اسب بخار است که فقط به‌صورت غیر اتوماتیک عرضه می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تایپ R حدود ۵ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است که مدل جدید آن به‌زودی با قیمتی نزدیک به ۳۵ هزار دلار فروخته خواهد شد.

قرار است هوندا در نمایشگاه خودروی نیویورک و موتورشوی دیترویت که به ترتیب در فروردین ماه و بهمن‌ماه هر سال برگزار می‌شوند، حضور فعالی داشته باشد. نمایش نسخه‌ی جدید سیویک تایپ R در هر دو نمایشگاه به‌صورت رسمی تأیید شده است؛ اما مشخص نیست تولید نمونه‌ی نهایی سیویک SI چه زمانی به اتمام می‌رسد تا هوندا از آن رونمایی کند.

در انتهای مطلب می‌توانید بیننده‌ی تیزر کوتاهی باشید که هوندا برای معرفی مدل هوندا سیویک SI و پیشینه‌ی تاریخی آن به‌تازگی منتشر کرده است.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات