توقف برنامه آزمایشی خودروهای خودران اوبر پس از وقوع یک تصادف در آریزونا

دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اوبر پس از برخورد یک دستگاه ولوو XC90 خودران این شرکت با یک فورد Edge در آریزونا، تمامی برنامه‌های آزمایشی خودران خود را به حالت تعلیق درآورد.
تبلیغات

اوبر که سعی دارد با تاکسی‌های خودران خود به نبرد سایر شرکت‌های خودروسازی فعال در این زمینه برود، در شنبه‌ی همین هفته متحمل شکست سختی در آزمایش خودروی خودران ولوو XC90 در ایالت آریزونا شد. اوبر از زمان وقوع این تصادف، برنامه‌ی آزمایشی ناوگان خودران خود در ایالت‌های آریزونا، پیتسبورگ و سان‌فرانسیسکو را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

این تصادف زمانی اتفاق افتاد که یک دستگاه خودروی فورد Edge موفق به توقف برای عبور خودروی آزمایشی اوبر از کنار آن به‌منظور ورود به مسیر اصلی نشد و با آن برخورد کرد. خودرو در زمان این تصادف در حالت خودران بود و دو راننده‌ی احتیاطی نیز در صندلی‌های جلو حضور داشتند. اوبر مقصر این تصادف شناخته نشد و خودروی آن آسیب جدی ندید. اما یک توییت از سوی آژانس خبری Fresco نشان می‌دهد که خودروی آزمایشی XC90 به پهلو چپ شده و آسیب زیادی به عقب فورد Edge وارد کرده است.

تصادف خودروی اوبر

سخنگوی اوبر در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما در حال بررسی بیشتر این تصادف هستیم و می‌توانیم تأیید کنیم که هیچ مسافری در صندلی‌های عقب آن خودرو حضور نداشت.

برنامه‌ی آزمایشی خودران اوبر پس از عبور خودروهای این شرکت از چراغ‌قرمز، گذشتن از خط عابرین پیاده و در آستانه‌ی برخورد با سایر خودروها در سان‌فرانسیسکو، مورد انتقادات شدید رسانه‌ای قرار گرفت. وقوع آن اتفاق‌ها قانون‌گذاران کالیفرنیا را بر آن داشت تا به‌سرعت مانع از انجام تمامی آزمایش‌های خودران اوبر، تا زمان کسب مجوز لازم برای این کار شوند.

خبر این تصادف تنها یک روز بعد از استعفای جف جونز، رئیس اوبر، از شرکت به بیرون درز کرد تا سریال استعفاهای اوبر در ماه‌های اخیر دنباله‌دار شود. آنتونی لواندوفسکی، یکی از مهندسان ارشد اوبر، نیز در ماه فوریه و پس از علنی شدن خبر دزدیدن فناوری صفحه مدار lidar از یکی از زیرمجموعه‌های خودروی خودران گوگل، وایمو، از سمت خود استعفا کرد. این خبر Waymo را بر آن داشت تا شکایتی علیه اوبر و بخش باربری خودران این شرکت یعنی Otto، تنظیم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات