جف بزوس سوار بر رباتی غول‌پیکر در کنفرانس MARS حاضر شد

یک‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جف بزوس میلیاردر نام‌آشنای دنیای فناوری اخیراً سوار بر رباتی غول‌پیکر در کنفرانس سالانه‌ی MARS حضور پیدا کرده است.
تبلیغات

میلیاردرهای دنیای فناوری با تفریحات و اهداف بزرگ و عجیب خود شناخته می‌شوند. ایلان ماسک رؤیای رفتن به مریخ را در سر می‌پروراند، پیتر تیل به دنبال زندگی جاودانه است. اخیرا نیز جف بزوس در لباس یک ربات غول‌پیکر دیده شده است؛ گویی قصد دارد بر دنیا فرمانروایی کند.

جف بزوس

جف بزوس که مدت‌ها است در بین ۱۰ فرد ثروتمند دنیا قرار دارد، مالک بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است و یکی از شرکت‌های خصوصی بزرگ عرصه‌ی هوافضا را در اختیار دارد. مدتی پیش جف بزوس سوار بر روباتی ۱۳ فوتی در کنفرانس MARS شرکت کرد. این کنفرانس سالانه توسط آمازون برگزار می‌شود و به مباحثی همچون رباتیک، یادگیری ماشین، اکتشافات فضایی و اتوماسیون خانگی می‌پردازد.

توییت بزوس روبات

رباتی که بزوس سوار بر آن بود، ساخته شرکت کره‌ای  Hankook Mirae Technology است. پس از ابراز خوشحالی بزوس از سواری و بازی با این ربات، در حساب توییترش، تصاویر و فیلم‌های این بخش از کنفرانس نیز سر از اینترنت درآورد.

روبات متد۲

ربات مذکور Method-2 نام دارد و هنوز مدرکی مبنی بر راه رفتن این ربات در کنفرانس موجود نیست؛ با این حال تصاویر و ویدئوها حرکت دست‌ها و کنترل آن توسط بزوس را نشان می‌دهند. طراح این ربات ویتالی بولگاروف است که پیش از این طراحی ربات‌های فیلم‌های علمی تخیلی را بر عهده داشته است. همان‌طور که در تصاویر نیز مشخص است، ربات مورد بحث توسط دو زنجیر در جای خود نگاه داشته شده و حرکت آن محدود به بازوها بوده است. قابلیت‌های این ربات هنوز مبهم است و اطلاعاتی از منبع تغذیه، قدرت بازوها و توانایی‌ راه رفتن آن در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات