برنامه گسترده پاناسونیک برای حضوری پررنگ در صنعت خودروسازی

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پاناسونیک قصد دارد با خرید بخش عمده‌ای از سهام یک تأمین‌کننده‌ی قطعات خودرو، به بازیگری مهم در این صنعت تبدیل شود.
تبلیغات

شرکتی که زمانی به‌عنوان یکی از سازندگان اصلی تلویزیون شناخته می‌شد، حالا نقشی پررنگ‌تر در صنعت خودروسازی ایفا می‌کند. پاناسونیک که اخیراً به یک تأمین‌کننده‌ی مهم باتری اتومبیل‌های الکتریکی نیز تبدیل شده است، با خرید بخش عمده‌ای از سهام یک تأمین‌کننده‌ی اسپانیایی قطعات خودرو، به دنبال محکم کردن جای پای خود در صنعت خودرو است.

به گزارش رویترز، پاناسونیک قصد دارد بیش از ۲۰ درصد از سهام فیکوسا، تولیدکننده‌ی آینه‌های پیشرفته و سیستم‌های ایمنی خودرو را خریداری کند و سهم خود در این شرکت را به ۶۹ درصد افزایش دهد. پاناسونیک هنوز در مورد قیمت خرید صحبتی نکرده است.

این توافق که در ماه آوریل نهایی می‌شود، بخشی از یک روند صنعتی برای حضور در ساخت خودروهای گران‌قیمت است. همان‌طور که قبلاً هم دیده‌ایم، بسیاری از شرکت‌های فناوری نظیر گوگل و اپل به سراغ تزریق سرمایه در این صنعت رفته‌اند. سازندگان دستگاه‌های قابل‌حمل و سایر وسایل الکترونیکی نیز به این بازار روی آورده‌اند و قصد دارند جای پای خود را در صنعت خودرو ثابت کنند.

شرکت سیستم‌های صنعتی و اتومبیل پاناسونیک دارای شعبات گسترده‌ای در سطح جهان است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند درآمد جهانی آن از طریق صنعت خودرو در سال ۲۰۱۹ به ۱۸ میلیارد دلار برسد. این افزایش درآمد ناشی از ساخت سیستم‌های سرگرمی، اطلاعات و ارتباطات خواهد بود که به عضو جدایی‌ناپذیری از خودروهای جدید تبدیل شده‌اند.

فیکوسا در سال ۲۰۱۵ از ساخت یک واحد جدید در ایالت تنسی برای تولید سیستم‌های دوربین عقب خودرو برای اولین بار در آمریکا خبر داد. این واحد در ۳۱ اکتبر افتتاح شد. اکنون این شرکت اقدام به تأمین قطعات مورد نیاز شرکت‌های فورد، کرایسلر، جنرال موتورز، نیسان و فولکس‌واگن می‌کند.

دو شرکت پاناسونیک و فیکوسا قبلاً نیز برای ساخت یک آینه‌ی دید عقب هوشمند که از دوربین عقب استفاده می‌کند، همکاری داشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات