تویوتا مجوز استفاده از پتنت‌های مرتبط با خودروهای متصل مایکروسافت را به دست آورد

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با گسترش همکاری‌های دوجانبه‌ی تویوتا و مایکروسافت، مایکروسافت موافقت کرده است مجوز استفاده از بسیاری از پتنت‌های مرتبط با خودروهای متصل خود را به تویوتا واگذار کند.
تبلیغات

بر اساس توافق صورت گرفته بین تویوتا و مایکروسافت، خودروساز ژاپنی به فناوری‌های خودرویی ثبت‌شده توسط مایکروسافت (Microsoft Connected Cars) دسترسی خواهد داشت که این فناوری‌ها شامل مواردی همچون سیستم‌ عامل، منابع امنیت سایبری، هوش مصنوعی، تشخیص صدا و کنترل با ژست‌های حرکتی است. این معامله، گسترده‌ترین توافق حق مالکیت فکری مایکروسافت با یک خودروساز است.

در بیانیه‌ی اخیر مایکروسافت در این رابطه، آمده است:

ما خودرو تولید نمی‌کنیم؛ اما تاریخچه‌ای طولانی در همکاری با شرکای فعال در زمینه‌ی خودروسازی به‌منظور فراهم کردن محصولات و خدماتی عالی داریم که به صنعت خودروسازی قدرت می‌بخشند.

سال گذشته تویوتا و مایکروسافت قرارداد همکاری مشترکی به‌منظور شتاب بخشیدن به تحقیقات در خصوص خودروهای متصل منعقد کردند. این همکاری منجر به تشکیل بخش Toyota Connected شد و مهندسان مایکروسافت و کارکنان تویوتا را در پلانو واقع در ایالت تگزاس گرد هم آورد تا از گستره‌ی وسیعی از خدمات اطلاعاتی برای این خودروساز پشتیبانی کنند. مایکروسافت پلتفرم پردازش ابری خود یعنی آژور را به تویوتا و سایر خودروسازان ارائه کرده است.

تویوتا اولین شرکتی است که به برنامه‌ی اعطای مجوز خودرویی مایکروسافت می‌پیوندد. این توافق پتنتی منحصر به تویوتا نیست؛ بنابراین ممکن است سایر خودروسازان نیز در آینده‌ای نزدیک به حق مالکیت فکری خودروهای متصل مایکروسافت دسترسی پیدا کنند.

مایکروسافت سالانه ۱۱.۴ میلیارد دلار در زمینه‌ی تحقیق و توسعه برای تکنولوژی‌های آینده سرمایه‌گذاری می‌کند و این شرکت در تمامی بخش‌های بازار بیش از ۱۲۰۰ توافق ثبت اختراع منعقد کرده است. طبق ادعای مایکروسافت، توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با خودروهای متصل، بیش از ۳۰ سال به طول انجامیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات