اندروید O با تمرکز بر مصرف بهینه انرژی و مدیریت بهتر اعلان ها معرفی شد

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل ساعاتی پیش نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید را با نام Android O معرفی کرد و به تشریح شماری از قابلیت‌های نسخه‌ی جدید سیستم‌عاملش پرداخت.
تبلیغات

پس از مطرح شدن گمانه‌هایی در رابطه با احتمال معرفی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید و با توجه به اینکه غول جستجو سال گذشته در همین روزها نسخه‌ی جدید اندروید را رونمایی کرد، Android O رونمایی شد. گوگل در مورد نسخه‌ی جدید نیز از سنت همیشگی خود تبعیت کرد و نام کامل نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید را اعلام نکرد. گوگل با معرفی اندروید O، نسخه‌ی پیش‌نمایش این سیستم‌عامل را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. هدف از عرضه‌ی نسخه‌ی پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان، ایجاد امکانی است تا از این طریق توسعه‌دهندگان با داشتن ذهنیت از نسل جدید پلتفرم گوگل، بتوانند اپلیکیشن‌های خود را با API جدید توسعه دهند. علاقه‌مندان به سیستم‌عامل اندروید نیز می‌توانند با استفاده از این نسخه‌ی پیش‌نمایش با ویژگی‌های نسل بعدی سیستم‌عامل اندروید آشنا شوند.

اندروید O با توجه به موارد جدید، تغییرات چشمگیر و امکانات فوق‌العاده انقلابی را با خود همراه نکرده است. همچون سایر نسخه‌های پیش‌نمایش، اندروید O نیز فقط به‌صورت سطحی شماری از قابلیت‌های نسخه‌ی جدید اندروید را در کنار تغییرات ساختاری نمایش می‌دهد.

در ادامه می‌توانید به‌صورت فهرست‌وار شماری از قابلیت‌های اندروید O را مشاهده کنید:

  • محدودیت‌های بیشتر برای اپلیکیشن‌های پس زمینه: در اندروید O شاهد اضافه شدن محدودیت‌های خودکار بیشتری برای کنترل هر چه بیشتر اپلیکیشن‌هایی هستیم که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. این محدودیت‌ مخصوصا در خصوص سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط با موقعیت مکانی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، صادق است. با استفاده از تغییرات جدید، توسعه‌دهندگان قادرند اپلیکیشن‌هایی توسعه دهند که تأثیر اندکی بر عملکرد و مصرف باتری گوشی دارند و در پس‌زمینه اجرا شوند.
  • اعلان‌ها: با اندروید O کاربران می‌توانند نوع اعلان‌هایی را که از هر اپلیکیشن می‌خواهند دریافت کنند، مشخص کنند و امکان مدیریت کل اعلان‌ها برای اپلیکیشن‌ها نیز در دسترس است. البته روش‌های کنترل اعلان‌ توسط توسعه‌دهندگان مشخص خواهد شد. در کنار امکان کنترل بیشتر، تغییرات بصری نیز در گروه‌بندی اعلان‌ها امکان‌پذیر است که از این‌رو کاربران می‌توانند راحت‌تر گوشی خود را مدیریت کنند.
  • API پرکردن خودکار فیلدها: قابلیت انتخاب Autofill در اندروید O به‌سادگی انتخاب کیبورد پیش‌فرض خواهد بود. اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور می‌توانند با تنظیمات جدید پر شدن خودکار فیلدها کار کنند.
  • آیکون‌های پویا: توسعه‌دهندگان قادرند برای اپلیکیشن‌های خود از آیکون‌های پویا استفاده کنند که بسته به نحوه‌ی نمایش تغییر می‌کنند و از این‌رو می‌توانند در اینترفیس‌های متنوع در گوشی‌های هوشمند مختلف به‌خوبی نمایش داده شوند.
  • ارتباط صوتی از طریق بلوتوث: اندروید O از ارتباط بلوتوث با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند که شامل کدک‌های ارتباط صوتی بلوتوث نظیر LDAC سونی می‌شود.

نسخه‌ی پیش نمایش اندروید O از هم‌اکنون برای دریافت در قالب فایل image در دسترس است و دارندگان گجت‌هایی نظیر پیکسل، پیکسل ایکس ال، نکسوس ۶ پی، نکسوس ۵ ایکس، پیکسل سی و نکسوس پلیر می‌توانند با دریافت فایل ایمیج، آن را روی گجت خود نصب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات