فناوری شناسایی چهره در سرویس های بهداشتی چین برای جلوگیری از دزدی دستمال کاغذی

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سرقت دستمال کاغذی در سرویس‌های بهداشتی عمومی پارکی در چین، مقامات این پارک را بر آن داشت تا از دوربین‌های شناسایی چهره استفاده کنند.
تبلیغات

استفاده‌ی بیش از حد دستمال کاغذی در سرویس بهداشتی پارک Temple og Heaven در پکن، مقامات این پارک را بر آن داشت تا از دوربین‌های شناسایی چهره استفاده کنند.

به نظر می‌رسد سرقت دستمال کاغذی به اندازه‌ای بوده است که دیگر نمی‌توان به‌راحتی از این خدمت در سرویس بهداشتی به‌راحتی استفاده کرد؛ چراکه افرادی که وارد سرویس می‌شوند، باید در برابر دوربین قرار بگیرند و چهره‌ی آن‌ها توسط سیستم ثبت شود. پس از ثبت در سیستم، مقداری دستمال کاغذی در اختیار فرد مورد نظر قرار می‌گیرد و در صورت درخواست مجدد، سیستم با شناسایی چهره، از ارائه‌ی دستمال کاغذی خودداری می‌کند. دریافت دستمال کاغذی برای بار دوم نیازمند گذشت زمان ۸ تا ۹ دقیقه‌ای است.

مقامات این پارک اعلام کرده‌اند که هدف اصلی از این اقدام، افرادی کهن‌سالی هستند که با حضور در سرویس‌های بهداشتی، کیف و جیب خود را با دستمال‌های عمومی پر می‌کردند. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، افراد سالخورده و همچنین کارگران خارجی با مراجعه به سرویس بهداشتی اقدام به استفاده‌ی بیش از حد دستمال کاغذی می‌کنند.

البته شاید به نظر برسد حریم خصوصی کاربران در این خصوص مورد تعرض واقع می‌شود؛ ولی وضعیت در کشور چین در این موارد کمی متفاوت است. در بسیاری از سرویس‌های بهداشتی عمومی در چین، خبری از دستمال کاغذی نیست، حال آنکه افزایش توریست‌ها در این کشور باعث شده است مقامات محلی اقدام به تجهیز اماکن عمومی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات