اچ ام دی پتنت طراحی نوکیا 6 را ثبت کرد

دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنتی توسط اچ‌ام‌دی گلوبال در ایالات متحده و اروپا ثبت شده است که در آن می‌توان گوشی هوشمندی با طراحی شبیه به نوکیا 6 مشاهده کرد.
تبلیغات

اچ‌ام‌دی، شرکتی که اجازه دارد محصولات نوکیا را بسازد، پتنتی در مورد طراحی گوشی هوشمندی ثبت کرده است که شباهت زیادی به نوکیا 6 دارد. این پتنت، ۱۸ آبان در ایالات متحده و ۲۰ آبان در سازمان اروپایی EUIPO ثبت شده است تا حق استفاده از طراحی نوکیا 6 برای اچ‌ام‌دی محفوظ باقی بماند.

گوشی هوشمند نوکیا 6 به‌صورت انحصاری برای بازار چین عرضه شد. این محصول توانست فروش خوبی داشته باشد و اچ‌ام‌دی را ترغیب کند که نوکیا 6 را در بازارهای دیگر دنیا نیز عرضه کند. نوکیا 6 در سه‌ماهه آینده میلادی در بازارهای مختلف عرضه می‌شود و یک نسخه مخصوص نیز در نظر گرفته شده است که دارای قاب پشت شیشه‌ای در رنگ مشکی براق است.

در نوکیا 6 از یک نمایشگر ال‌سی‌دی ۵.۵ اینچی استفاده شده است که از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد. این گوشی هوشمند دارای تراشه اسنپدراگون 430 است که از پردازنده ۸ هسته‌ای با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو 505 استفاده می‌کند.

 در درون نوکیا 6 از ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده شده است. البته نسخه مخصوص نوکیا 6 همراه با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلوی نوکیا 6 وجود دارد.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری نوکیا 6 می‌توان به باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و سیستم‌عامل اندروید 7.1 نوقا اشاره کرد.

پتنت نوکیا 6

طبق قراردادی که اچ‌ام‌دی با نوکیا بسته است با فروش هر محصولی که تحت برند نوکیا فروخته شود، کمپانی فنلاندی سودی دریافت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات