Linaeage OS از مرز یک میلیون بار نصب عبور کرد

دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Lineage OS رام مبتنی بر اندروید است که پس از توقف فعالیت سایانوژن معرفی شد؛ حال این رام با بیش از یک میلیون بار نصب فعال، پیشرفت خوبی تجربه کرده است.
تبلیغات

چندی پیش سایانوژن اعلام کرد که دیگر رام اختصاصی مبتنی بر اندروید خود را بیش از این توسعه نخواهد داد. در واقع سایانوژن پس از آنکه نتوانست به اهداف تعیین‌شده دست پیدا کند، با تغییراتی همراه شد که ناشی از اختلافات در رده‌ی بالای مدیریتی بود. پس از اعلام توقف کار سایانوژن، اغلب توسعه‌دهندگان این رام تحت پرچم Lineage OS به فعالیت خود ادامه دادند. رام جدید از جانب کاربران پیشین رام سایانوژن مورد استقبال قرار گرفت و از این‌رو Lineage OS رفته‌رفته از گجت‌های بیشتری پشتیبانی کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در صفحه‌ی آمار وب‌سایت Lineage OS، این رام از مرز یک میلیون بار نصب فعال عبور کرده است که این مهم تنها یک ماه پس از رسیدن به آمار ۵۰۰ هزار نصب فعال اتفاق افتاده است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که وان پلاس وان، گوشی هوشمندی است که بیشترین آمار نصب این رام جدید را به خود اختصاص داده است. پس از وان‌پلاس وان، گوشی‌های هوشمند وان پلاس 3/3T، گلکسی اس ۴ و ردمی نوت ۳ شیائومی از نظر بیشترین میزان دانلود و نصب این رام قرار دارند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این رام اختصاصی دارای مشکلاتی هر چند محدود است که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده این مشکلات به‌صورت کامل حل شوند. Lineage OS هنوز مبلغی در راستای کمک مالی دریافت نمی‌کند؛ اما علاقه‌مندان به آن می‌توانند از طریق افزایش و گسترش استفاده از این رام به محبوبیت هر چه بیشتر آن کمک کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات