آئودی TT RS-R نسخه‌ی ویژه‌ی ABT، یک قدم نزدیک‌تر به قلمروی سوپراسپرت‌ها

جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ABT، تیونر معروف آلمانی، با خودروی اسپرت و خوش استیل آئودی TT RS-R در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ حضور خواهد داشت.
تبلیغات

با نزدیک شدن به نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷، شرکت تیونینگ آلمانی به نام ABT اسپرتز‌لاین، با نسخه‌ی ویژه‌ای از آئودی TT RS پا به این نمایشگاه خواهد گذاشت.

آئودی TT RS-R

نسخه‌ی ویژه خودروی اسپرت و آلمانی TT RS-R به تعداد محدود ۵۰ دستگاه ارائه خواهد شد. هر نسخه از این خودرو به پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر بنزینی، موسوم به TFSI مجهز خواهد بود که با توجه به تغییرات اعمال‌شده در این پیشرانه، قدرت خروجی آن برابر با ۴۹۳ اسب‌ بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتن‌متر است.

قدرت تولیدی نسخه‌ی ویژه، ۹۹ اسب‌ بخار و ۱۲۰ نیوتن‌متر بیشتر از نسخه‌ی استوک (کارخانه‌‌ای) این خودرو است. این افزایش قدرت حاصل تغییرات و بهینه‌سازی در تنظیمات پیشرانه است.

آئودی TT RS-R

شرکت ABT هیچگونه اطلاعاتی از عملکرد TT RS-R منتشر نکرده است، اما به احتمال زیاد خودروی اسپرت و خاص این شرکت، عملکردی مشابه با نسخه‌ی استاندارد داشته باشد؛ بدین ترتیب شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو ۳.۷ ثانیه خواهد بود.

این تیونر علاوه بر ارتقاء بخش فنی، تغییراتی در نمای ظاهری این خودرو اعمال کرده است که شامل اسپویلر جلو، فریم جلوپنجره، تیغه‌های آیرودینامیکی جانبی در سپرها و تیغه‌های چند تکه‌ی زیر سپر عقب است که همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. همچنین سیستم اگزوز از جنس استیل ضد زنگ در این خودرو نصب شده است که دارای خروجی دوقلو در هر دو طرف انتهای خودرو است. رینگ‌های اسپرت ABT با سایز ۲۰ اینچ و رنگ مشکی براق، نمای اسپرت و زیبایی به این خودرو بخشیده است؛ این در حالی است که در هر دو اکسل، از سیستم تعلیق با فنر پیچشی استفاده شده است که مجهز به تثبیت کننده‌ی لرزش هستند. در کابین TT RS-R شاهد استفاده از پوشش کربنی در پنل‌های کناری داشبورد هستیم که طراحی منحصربه‌فرد آن از سوی ABT انجام یافته است.

آئودی TT RS-R

شرکت ABT در کنار آئودی TT RS-R، خودروهای RS6+ ،SQ7، نسخه‌ی بهبودیافته‌ی R8 و خودروهای مسابقه‌ی FORMULA E را نیز از جانب تیم اسپرت ABT Schaeffler Audi در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ به نمایش عموم خواهد گذاشت.

آئودی TT RS-R
آئودی TT RS-R
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات