نمونه تصاویر دوربین نوکیا 6 و نوکیا 3

جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دو گوشی‌ هوشمند نوکیا ۶ و نوکیا ۳ در کنگره‌ی جهانی موبایل رسما معرفی شدند و در این مطلب نگاهی به نمونه‌ تصاویر دوربین این دو محصول خواهیم داشت.
تبلیغات

امسال در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ بر اخلاف انتظار شاهد معرفی یک گوشی ساخت نوکیا با فناوری PureView نبودیم و در عوض نوکیا و اچ‌ام‌دی فعلا گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده‌ی جدید خود را در معرض دید قرار دادند. در این مطلب قصد داریم نگاهی کلی به نمونه تصاویر دو مدل از گوشی‌های هوشمند جدید برند مورد بحث یعنی نوکیا ۳ و نوکیا ۶ داشته باشیم تا ببینیم دوربین این دو محصول چه عملکردی دارد.

نوکیا ۶

گوشی‌ هوشمند نوکیا ۶ از یک دوربین پشتی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد و سایز پیکسل‌های آن یک میکرومتر است. گشودگی دیافراگم دوربین این دستگاه F/2.0 است و علاوه بر این یک فلش دوگانه‌ی ال‌ای‌دی دارد. از دیگر قابلیت‌های دوربین گوشی یادشده می‌توان به فوکوس خودکار اشاره کرد. با توجه به اینکه گوشی‌ هوشمند شیائومی می‌میکس هم از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با سایز پیکسلی یک میکرومتر و گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد، وجود چنین دوربینی در یک گوشی میان‌رده از نوکیا چندان بد به‌نظر نمی‌رسد. با توجه به قیمت نوکیا ۶، این محصول مشخصات و قابلیت‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد. در ادامه تعدادی از تصاویر گرفته‌شده با دوربین  این گوشی‌ هوشمند را مشاهده می‌کنید.

گالری تصاویر نمونه دوربین نوکیا ۶

علاوه بر این در زیر می‌توانید یک نمونه تصویر پانوراما را که با دوربین نوکیا ۶ ثبت شده است، مشاهده کنید.

در جلوی گوشی‌هوشمند نوکیا ۶ و در واقع هر سه گوشی‌ هوشمند جدید این برند، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. ابعاد پیکسل‌ها در این دوربین کمی بزرگ‌تر از ابعاد دوربین پشتی و ۱.۱۲ میکرومتر است. گشودگی دیافراگم دوربین جلو این دستگاه هم f/2.0 است. این دوربین همانند دوربین اصلی امکان ضبط فیلم‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰p دارد. در زیر می‌توانید یک سلفی گرفته‌شده با دوربین جلوی نوکیا ۶ را مشاهده کنید.

نوکیا ۶ سلفی

دوربین گوشی‌هوشمند نوکیا ۶ همانطور که اشاره شد امکان ثبت ویدیو با کیفیت فول اچ‌دی را فراهم می‌کند. فرمت ویدیوهای ذخیره شده در این گوشی نیز MP4 است که با استفاده از کدک AVC ثبت می‌شوند. سرعت ضبط فیلم در این گوشی 20 مگابیت برثانیه بوده صدا نیز با سرعت ۹۶ کیلوبیت با فرکانس ۴۸ کیلوهرتز ذخیره می‌شود.

نوکیا ۳

دوربین اصلی گوشی‌هوشمند نوکیا ۳ دقیقا همانند دوربین سلفی این محصول است. بنابراین در پشت این دستگاه شاهد یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با سایز پیکسلی ۱.۱۲ میکرومتر و گشودگی F/2.0 هستیم.

نوکیا ظاهر گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل را به گوشی‌های خود آورده با این تفاوت که اپلیکیشن دوربین گوشی‌های جدید نوکیا سفارشی‌سازی شده است. از آنجا که اپلیکیشن دوربین این گوشی بر پایه‌ی اپلیکیشن اندروید خالص توسعه داده شده، خبری از پشتیبانی اچ‌دی‌آر پلاس در این محصول نیست. در هرحال، در زیر می‌توانید گالری تصاویر ثبت شده با دوربین پشتی نوکیا ۳ را مشاهده کنید.

گالری تصاوی نمونه دوربین نوکیا ۳

در زیر می‌توانید تصویر سلفی ثبت‌شده با دوربین جلوی گوشی نوکیا ۳ را مشاهده کنید.

سلفی نوکیا ۳

گوشی‌ هوشمند نوکیا ۳ ویدیوهای ثبت‌شده با دوربین را با فرمت قدیمی 3GP ذخیره می‌کند. خوشبختانه اپلیکیشن‌های پخش ویدیو و حتی یوتیوب هیچ مشکلی با این فرمت ندارند و به‌راحتی آن را پخش می‌کنند. نهایت کیفیت فیلم‌های ثبت‌شده با نوکیا ۳ رزولوشن ۷۲۰p است. علاوه بر این کدک مورد استفاده در ویدیوهای ضبط‌شده با این گوشی ساده‌تر از مدل‌های دیگر است. این دستگاه می‌تواند ویدیوهایی با نرخ ۳۲ فریم بر ثانیه ضبط کند. صدای فیلم‌های ثبت‌شده با نوکیا ۳ به صورت استریو و با نرخ ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه ذخیره می‌شوند.

نظر شما در مورد دوربین گوشی‌های هوشمند نوکیا ۶ و نوکیا ۳ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات