بهترین زمینه‌ها برای شروع کسب و کار در سال جدید

دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کارآفرینان همواره به دنبال زمینه‌هایی با پتانسیل بالا برای سرمایه‌گذاری هستند. در این مطلب به ۶ زمینه که در سال‌های آینده بازدهی بالایی خواهند داشت، می‌پردازیم.
تبلیغات

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور زمینه‌های جدید تجاری، هر ساله موقعیت‌ها و کسب و کارهایی با پتانسیل بالا برای شروع کسب و کار ایجاد می‌شوند. برخی از این موقعیت‌ها از پتانسیل بالاتری برخوردارند و در صورت سرمایه‌گذاری زمانی و مالی، می‌توانند نتایج بسیار مثبتی برای افراد داشته باشند. در ادامه‌ی این مطلب زومیت به بررسی ۶ مورد از کسب و کارهای با پتانسیل بالا می‌پردازیم.

اپلیکیشن‌های پزشکی اندرویدی

۱. سرویس‌های پزشکی هوشمند

شرکت‌های آنالیز و تحقیقات بازار مانند IBISWorld، معتقدند سرویس‌های پزشکی هوشمند تا سال ۲۰۲۰ رشدی برابر با ۳۹ درصد خواهند داشت. دلیل اصلی این رشد، سرعت بالای ظهور دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی هوشمند در این زمینه و افزایش تقاضا برای خدمات پزشکی هوشمند است.

۲. نرم‌افزارهای Motion Capture

این فناوری که تاکنون عموما در فیلم‌های سینمایی استفاده می‌شد، درخواست‌های زیادی نیز در صنعت بازی‌های ویدیویی و حتی نرم‌افزارهای پزشکی دارد. درخواست‌ها برای این فناوری و نرم‌افزارهای آن به حدی افزایش خواهد یافت که رشد ۴۳ درصدی بازار آن تا سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی شده است.

FarmVille 2

۳. بازی‌های با رویکرد شبکه‌ی اجتماعی

کاربران بازی‌هایی مانند Clash Of Clans و Farmville که علاوه بر سرگرمی، رویکردی شبیه شبکه‌ی اجتماعی دارند، روز به روز در حال افزایش هستند. پیش‌بینی می‌شود صنعت این بازی‌ها هر ساله رشدی برابر با ۱۲ درصد داشته باشد. دلیل اصلی این رشد، افزایش کاربران گوشی‌های هوشمند و بهبود ارتباطات اینترنتی در سال‌های آتی خواهد بود.

۴. محصولات آرایشی و مراقبت از پوست

نوآوری در محصولات جدید این صعنت و افزایش درخواست برای این محصولات، رشدی بی‌سابقه برای این بازار رقم خواهد زد. آینده‌ی محصولات آرایشی که با کاربردهای مراقبتی عرضه می‌شوند، آینده‌ای روشن خواهد بود و تا سال ۲۰۲۰ رشدی ۶ درصدی در هر سال خواهد داشت.

۵. سرویس‌های وام‌دهی شخصی

این سرویس‌ها که چند سالی از ظهور آن‌ها می‌گذرد، پتانسیل بالایی برای رشد دارند. نیاز پایین به نیروی انسانی و هزینه‌های جانبی کم، باعث شده است رشد مناسبی برای این بازار پیش‌بینی شود. IBISWorld معتقد است سرویس های وام‌دهی شخصی یا Peer-to-Peer، تا سال ۲۰۲۰ رشدی ۳۹ درصدی در هر سال تجربه خواهند کرد.

دارو

۶. داروهای خاص و شخصی

شرکت تحقیقاتی Grand View معتقد است افراد در سال‌های آینده درخواست‌های زیادی برای داروهای شخصی‌سازی ‌شده خواهند داشت و هزینه‌های بیشتری برای درمان صرف خواهند کرد. اگرچه این صنعت ممکن است در حال حاضر کمی مبهم به نظر برسد، اما پتانسیل آن به قدری بالا است که این شرکت رشد آن را در حدود ۱۱.۸ درصد در هر سال تخمین زده و این رشد حداقل تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ آیا هیچ یک از زمینه‌های گفته‌شده، در کشور ما نیز پتانسیل رشد بالا دارند؟ به نظر شما چه زمینه‌هایی برای شروع کسب و کار در سال جدید مناسب هستند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات