شماره‌های امدادی که در نوروز باید به یاد داشته باشیم

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
به یاد داشتن شماره‌های امدادی در نوروز ضروری است و می‌تواند در برخی موارد حافظ جان و مال انسان‌ها شود. با هم این شماره‌ها را مرور می‌کنیم.
تبلیغات

شماره‌های امداد از جمله مواردی هستند که به یاد داشتن آن‌ها در نوروز می‌تواند کمک‌حال ما باشد و جان و مال انسان‌ها را در حوادث نوروزی حفظ کند یا سبب سالم رسیدن به مقصد شود.

یکی از ضروری‌ترین شماره‌های امدادی که ایرانیان باید همیشه به یاد داشته باشند، شماره اورژانس یا همان فوریت‌های پزشکی است. ۱۱۵ شماره‌ی نام‌آشنای فوریت‌های پزشکی در ایران است. پزشکان، تکنسین‌‌ها، رانندگان و کارکنان اورژانس در سراسر ایران، برای خدمت به هم‌وطنان در ایام نوروز در محل کار و مأموریت خود حضور دارند.

شماره‌ی دیگری که همیشه و به‌خصوص در ایام عید نوروز باید به یاد داشت، شماره آتش‌نشانی است. ضرورت به خاطر داشتن شماره آتش‌نشانی بعد از حادثه‌ی تلخ پلاسکو، بیش از پیش برای هم‌وطنانمان نمایان شد. شماره ۱۲۵، تلفن به‌یادماندنی سازمان آتش‌نشانی در سراسر کشور است. در هنگام برخورد به حوادث مختلف در ایام نوروز می‌توان از آتش‌نشانان زحمت‌کش کمک گرفت.

شماره‌ی تماس ۱۱۰ را که همان شماره تماس فوریت‌های پلیس است، بیشتر ایرانیان به خاطر دارند. ۱۱۰ یکی از معروف‌ترین شماره‌ تماس‌های کشور است. 

ارتباط با مرکز مدیریت راه‌های کشور می‌تواند ما را از اطلاعات راه‌های کشور مطلع کند و سفر بابرنامه و راحت را برای ما فراهم کند. شماره ۱۴۱ مربوط به مرکز  مدیریت راه‌های کشور است که در طول نوروز و دیگر ایام سال می‌توان برای اطلاع از ترافیک جاده‌ها یا گزارش مشکلات جاده‌ای یا ترافیک راه‌ها با آن تماس گرفت.

یکی از شماره‌هایی که در سفرهای بیرون و درون‌شهری در ایام نوروز به کار خواهد آمد، شماره‌ی راهنمایی و رانندگی است. شماره‌ی تماس ۱۲۰ متعلق به پلیس  راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی است.

در هنگام برخورد با حوادث در مناطق مختلف، به‌خصوص اتفاقات و حوادث جانی می‌توانیم با هلال احمر تماس بگیریم. شماره‌ تماس ۱۱۲ در ایران متعلق به هلال احمر است که در تمام گوشی‌های موبایل بدون دسترسی به آنتن و حتی بدون سیم‌کارت قادر به تماس گرفتن با آن خواهید بود.

یکی از مشکلاتی که در نوروز به آن بسیار بر خواهیم خورد، مشکلات اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه است. در صورت برخورد به این مشکلات در روزهای نوروز می‌توان با شماره‌های مرکز خدمات اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه تماس بگیرید و در صورت حل نشدن مشکل، با شماره‌ی ۱۹۵ که مربوط به سامانه‌ی رسیدگی به  شکایات وزارت ارتباطات است، تماس بگیرید.

برای اطلاع از شماره تماس اپراتورهای موبایل ایران می‌توانید مطلب «برای خدمات اپراتورهای همراه در نوروز با چه شماره‌هایی تماس بگیریم» را مطالعه کنید.

شماره‌های امدادی ضروری برای نوروز

شماره تماس

سازمان مورد نظر

۱۱۰

نیروی انتظامی (پلیس)

۱۱۲

هلال احمر

۱۱۵

فوریت‌های پزشکی (اورژانس)

۱۲۰

راهنمایی و رانندگی (پلیس راهور)

۱۲۵

آتش نشانی

۱۴۱

مرکز مدیریت راه‌های کشور

۱۹۵

شکایات وزارت ارتباطات و

فناوری اطلاعات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات