مشکل گلکسی نوت 7 سامسونگ کاربران را از خرید گلکسی اس 8 بازنخواهد داشت

یک‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تحقیق انجام‌شده نشان از این دارد که مشکل گلکسی نوت ۷ سامسونگ باعث نخواهد شد تا مشتریان به سراغ خرید گلکسی اس ۸ این کمپانی نروند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۶ سامسونگ با مشکل بزرگی روبرو شد که تقریبا کل اخبار دنیای فناوری را طی چند هفته تحت شعاع قرار داد. همان‌طور که می‌دانید پس از رونمایی و عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ به بازار، گزارش‌های متعددی در رابطه با انفجار این گوشی هوشمند منتشر شد و همین موضوع سامسونگ را وادار کرد تمام ۲.۵ میلیون دستگاه عرضه‌شده را جمع‌آوری و پس از بررسی دوباره راهی بازار کند، اما سامسونگ با تکرار آتش‌سوزی و انفجار، مجبور شد برای همیشه تولید این گوشی هوشمند را متوقف کند. شاید تصور بسیاری از افراد این باشد که مشکل ایجادشده برای گلکسی نوت ۷، تأثیر منفی بر فروش گلکسی اس ۸ سامسونگ خواهد داشت؛ اما آخرین تحقیق انجام‌شده عکس این موضوع را ثابت می‌کند.

برای تشخیص اینکه مشکل گلکسی نوت ۷ تا چه حد بر ذهنیت مشتریان محصولات سامسونگ تأثیر گذاشته است، بیش از ۱۵۰۰  نفر آمریکایی مورد سؤال قرار گرفتند که آیا در صورت امکان گلکسی اس ۸ خریداری می‌کنند یا خیر؟

نزدیک به ۶۳ درصد از افرادی که گوشی‌ سامسونگ در اختیار دارند، به این نکته اشاره کردند که مشکل گلکسی نوت ۷ سامسونگ تأثیری بر علاقه‌ی این افراد برای خرید گلکسی اس ۸ ندارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تنها ۱۴ درصد از سؤال شوندگان اعلام کردند که از نظر ایمنی به این گوشی هوشمند مشکوک هستند.

از میان افرادی که گلکسی نوت ۷ خریداری کرده‌‌اند، ۴۶ درصد به این نکته اشاره کرده‌‌اند که مشکل ایجادشده برای گلکسی نوت ۷ تأثیری بر تصمیم خرید این افراد ندارد و ۵۲ درصد معتقدند این مشکل خدشه‌ای به برند سامسونگ و کسب و کار این کمپانی وارد نکرده است. سامسونگ پس از ایجاد مشکل برای گلکسی نوت ۷، بارها از کاربرانش به این دلیل عذرخواهی کرد و مکررا با انتشار بیانیه‌هایی اعلام کرد که نهایت سعی خود را می‌کند تا دوباره، همچون گذشته محصولی مطمئن در اختیار کاربران قرار دهد.

هرچند شماری از آمارهای ارائه‌شده برای سامسونگ امیدوارکننده هستند؛ اما شمار دیگری چندان خوش‌بینانه نیستند. برای مثال، ۸۹ درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند آیفون، اعلام کرده‌‌اند که گوشی هوشمند بعدی آن‌ها همچنان آیفون خواهد بود. ۵۸ درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند سامسونگ اعلام کرده‌اند که دوباره یک گوشی از سامسونگ خریداری خواهند کرد. ۳۳ درصد از افراد اعلام کرده‌‌اند که اهمیتی برای وجود دستیار صوتی هوشمند بیکسبی قائل نیستند و ۳۷ درصد گفته‌اند حتی از وجود دستیار هوشمند بیکسبی اطلاعی ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات