هند در سال گذشته ۱۱ میلیاردر خود را از دست داد

یک‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مبارزه هند با پول نقد، باعث شد این کشور ۱۱ میلیاردر خود را از دست بدهد.
تبلیغات

بر اساس Hurun Global Rich List، درحالی‌که در سال گذشته میلادی، ۶۹ میلیاردر جدید به لیست میلیاردرهای دنیا افزوده شد؛ هند ۱۱ میلیاردر خود را از دست داد. اما بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۱۸ میلیاردر برتر هند که در لیست ۵۰۰ نفره میلیاردرهای دنیا قرار دارند، تنها ۱.۵ درصد ثروت خود را از دست دادند. این گزارش توسط شرکت Hurun Report که در شانگهای مستقر است، منتشر می‌شود.

روپرت هوج‌ورف، رئیس و محقق ارشد شرکت Hurun Report می‌گوید: «با این فرض که به ازای هر میلیاردری که تازه شناسایی کردیم، حداقل یک میلیاردر از لیست خارج شده باشد، در حال حاضر ۵۰۰۰ نفر میلیاردر در دنیا وجود دارند.» تغییرات در این لیست ناشی از عواملی همچون افزایش ارزش دلار آمریکا، رشد اکثر بازارهای سهام دنیا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا، صعود ارزش بازار مسکن در چین و مبارزه هند با پول نقد بوده است.

هند

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در ۸ نوامبر ۲۰۱۶ در یک تصمیم ناگهانی برای مبارزه با اختلاس و پول‌شویی، ۸۶ درصد پول نقد در گردش این کشور را باطل کرد. این حرکت باعث شد تقاضا در یکی از سریع‌ترین اقتصادهای دنیا کاهش یابد.

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می‌دهد که ۱۱ میلیاردر برتر هند در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۱۴۹ میلیارد ثروت داشته‌اند که تفاوت کمی با مجموع میزان ثروت آن‌ها در سال ۲۰۱۵ (۱۵۱ میلیارد دلار) دارد. موکش امبانی، در این لیست با ۴.۵ میلیارد دلار بیشترین میزان افزایش ثروت را دارد. در زیر میزان تغییر ثروت ۱۰ میلیاردر برتر هند را می‌بینید.

میلیاردرهای هند
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات